lees topic, onderdruk woede, haal schouders op en ga over tot de orde van de dag
Op zâm minst een zeer slechte âredialâ (opnieuw opgemaakte wijzerplaat). Verder durf ik er weinig van te zeggen zonder binnendeksel en uurwerk te zien.
Maar zoân redial gebeurde in het verleden wel vaker. Ik heb op zich nog wel hoop voor de kast. Veel fakes hebben info aan de buitenzijde (hier dus niet) en hij komt me ergens wel âdes omegaâsâ voor.
Druk 1 voor horloges uit een erfenis, druk 2 voor horloges van een kameraad of kennis, druk 3 voor een horloge die je hebt gezien op marktplaatsâŠ
Je inboedelverzekeraar kon je wel vertellen dat je hem extra moest verzekeren maar kon verder niets zeggen over de eventuele waarde?
Dat kan als de verzekeraar vaak in Turkije op vakantie is geweest en het merk Omega ziet.
Ik heb je reactie drie keer gelezen en snap âm nog steeds niet. Zie jij kans om deze uit te leggen?
enige die hier echt zal helpen
Sorry
Was als reactie op @Santa_Sangre
Met andere woorden waarschijnlijk heeft de verzekeraar er geen ballen verstand van, en heeft hij een keer in het buitenland een namaak gezien en moeten denken die moet wat waard zijn gezien het merk dat erop staat.
Het kan best een gouden horloge zijn, zoek merkjes.
In deze staat - lees: met totaal verziekte en belabberd opgemaakte - plaat is het niet veel qua waarde.
Goudprijs, misschien een bedragje voor het uurwerk, al kun je daaraan twijfelen. Als een plaat zo verpest is dat ie opnieuw opgemaakt moet worden, dan zal er waarschijnlijk ook wel iets op het uurwerk zijn gekomen (vochtâŠ).
Zal wellicht een ongewenste mededeling zijn, maar wel de realiteit. Als u twijfelt aan de âdeskundigenâ hier, stel uw vraag dan gewoon elders.
Ontspan eens wat meer, zou ik zeggen
Woede, serieus ??
Dit soort topics van dit soort mensen rollen hier geregeld binnen. Meer dan eens heb ik geopperd hiervoor een subdeel te openen, waarin de moderators eens per dag(oid) dit soort topics knikkeren.
Na twee jaar wachten zie ik dit niet snel gebeuren, maar wie weet!
Dag Willem, het ga je goed!
Vaarwel.
Woede is misschien wat sterk aangezet, eens, maar ik krijg nogal jeuk van mensen die denken recht te hebben op van alles en meteen boos zijn als het commentaar ze niet bevalt.
Dat ben ik met je eens
Dat deze meneer dit eerder heeft gedaan hier in dit deel, en hij draagt niets bij
Ik blijf vragen om het subdeel 'Maar één vraag: Wat is het waardâ
Dus bij deze nog eens. Ik ga er dan va uit dat loze antwoorden in dit nieuwe subdeel niet worden gepost.
Draadjes sterven dan na een (min of meer serieuze) reactie of drie/vier
Opletten Davy, binnen de kortste keren zal je een racist wordenâŠ
Ik ben blij dat de antwoorden toch een beetje steun geven!
Het model is een Omega OJ 2517 uit 1949, idd is de wijzerplaat een later model. Volgens van Baal uit Nijmegen origineel Omega, er werd in die tijd wel vaker een onderschrift bij geplaatst. kast 14K.
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage. Positief of negatief.
Goed dat je de uitkomst nog even laat weten; horloge is inderdaad een originele Omega.
Wat overeind blijft is dat de wijzerplaat opnieuw opgemaakt is en duidelijk minder strak dan origineel. En dat heeft invloed op de waarde.
Evenwel veel plezier met het horloge.
Leuk om dit resultaat te lezen na al die badinerende opmerkingen. Ik ben benieuwd of de marktwaarde eveneens een verrassing zal zijn voor je.
Ik begrijp overigens best dat men zich stoort aan posters die alleen voor een gratis taxatie/indicatie dit forum bezoeken, maar zelfs dan kun je respectvol blijven.
Dat dit een chronometer is lijkt me aan de hand van de fijnregulering op het uurwerk en de tekst op de rotor helder.
De wijzerplaat is echt zonde. De rest - zeker het uurwerk - lijkt in goede staat. Ik adviseer je een correcte plaat te zoeken of deze goed te laten opmaken.