Draagt gewoon heel be-
Ziet dat er even lang uit? Zo ja, verplaats een schakel van 12 naar zes.
Ken m net andersom. 6 kant altijd korter dan 12 zijde.
Deze variant dus
Volgens mij moet het precies andersom. De 6 kant moet korter dan de 12. Echt.
Leuk om te lezen dit topic. Door mini polsen heb ik het op maat maken maar zelf in de hand genomen bij ieder van mijn horloges met stalen band. En als je dan houd van een passende fit dan is de oriëntatie van de vlindersluiting een wereld van verschil.
Hmmm.
Ik zal ze er eens bij pakken, ik heb nu iets op leer om. Maar goed. Eén kant moet korter zijn om comfort te krijgen.
Longines heeft ook een zgn. halve schakel in het assortiment. Wellicht helpt dat ook.
Die schakel is voor het model Conquest, maar past wel.
Ik zie het (probleem) niet…
Bij mij is de 6 kant ook duidelijk korter. Ik vind het belangrijker dat het vouwgedeelte goed zit, dan dat de sluiting precies in het midden zit.
Ik heb dat nog eens nagekeken, en ik heb het allebei: Bij m’n SARB heb ik de 6 kant langer gemaakt, en die zit uitstekend. Bij m’n GS en m’n 15 jaar oude Seiko Chrono is de 12 kant beduidend langer. Hm. Het ziet er naar uit dat juweliers de 12 kant beduidend langer laten, dat ik dat verkeerd interpreteerde, en dat m’n doe-het-zelf per toeval ook goed zit.
Hier een oudere HQ 41mm. Toevallig zijn mijn beide kanten exact even lang. Nooit problemen mee gehad. Zit top!
Dus we hebben nu het advies de 6 kant korter, nee de 12 kant korter voorbij zien komen en beide zijden even lang.
Succes
Haha ja alle varianten zijn langs gekomen Ga thuis nog even wat spelen met de lengtes en dan kijken wat toch het meest comfortabel is. Bedankt allemaal voor de input!
Zo zie je maar weer, gewoon wat aanklooien werkt vaak het beste