Kan niet de juiste 'fit' vinden bij nieuwe Longines Hydroconquest Ceramic

Hi HF’ers,

Nogmaals een topic over mijn ‘nieuwe’ Longines hydroconquest. Het lukt mij niet om de sluiting mooi te centreren op mijn pols. De sluiting zit als de watchhead mooi in het midden zit teveel naar rechts… (zie foto). Ik heb gezien dat er meer mensen zijn met deze nieuwe uitvoering en ik ben benieuwd naar jullie ervaring met de bracelet van de nieuwe Hydroconquest? Hadden jullie ook moeite met de goede fit vinden? Hebben jullie dit op weten te lossen en zo ja, HOE!!! Een hele link van de ene kant naar de andere kant verplaatsen resulteert in hetzelfde alleen dan aan de andere kant :frowning:

Als het je niet stoort, kan je de clasp eens proberen om te draaien.
Heb ik ook gedaan en werkt heel goed voor me.

4 likes

Thanks voor de tip!
Nog niet aan gedacht eigenlijk :thinking:
Heb jij ook deze hydroconquest?

Nee hij heeft een rolex. Dat zie je toch. :wink:

7 likes

Oeps! Zie nu pas je foto! Ga het proberen!

1 like

Nee maar ik had wel hetzelfde gevoel bij mijn explorer, links gewisseld, bleef vervelend.
Clasp omgedraaid en een wereld van verschil. Spot on.

1 like

Sorry Lars … Ik heb hem indertijd (december 2019) in de winkel waar ik hem heb gekocht, op maat laten maken.
Ik vind hem goed zo, maar weet eigenlijk niet helemaal wat jij dan niet goed vindt aan de jouwe …

Zo valt’ie om mijn 18,2 cm pols.

Ik wil de schakels wel voor je tellen (of fotograferen) als dat helpt…

3 likes

Band gewoon er af en andersom weer monteren. Niet met de links gaan klooien he :wink:

1 like

@Lars_st en @bloedlink:
Aan de trui ligt het niet, zie ik…

3 likes

Haha erg scherp!

Hier zou ik compleet crazy van worden, blij dat het voor jou wel kan! :sunglasses:

1 like

!

Ik hoop dat dit jou helpt…

2 likes

Het moet wel onwijs goed met je gaan als je tijd hebt om je hier druk over te maken :upside_down_face:

6 likes

Het moet wel onwijs goed met je gaan als je tijd hebt om zo’n nutteloze reactie te plaatsen :slight_smile:

11 likes

Thanks Dave!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

En fijn dat het dus blijkbaar zo goed met je gaat :wink:

3 likes

Zeker, dankjewel

1 like

Alsjeblieft sergeantje :slight_smile:

1 like

image

3 likes

Ik heb een goedkoop Seiko quartzje gekocht voor m’n vrouw. Die band is door de juwelier in kwestie op maat gemaakt. De Urker vrouw die dit deed nam best veel schakels weg aan de 12 uur kant. Zij wist me te vertellen dat ze dat altijd deed, en dat het er minder toe doet of die clasp van een gewone vouwsluiting exact midden op de pols valt, maar dat het meer gaat om waar het sluitstuk zit en hoe de balans van het horloge op de pols is.

Nu zat mijn Sarb band ook niet helemaal goed. Ik heb toen een schakel uit de twaalf-uur kant gehaald en over gezet naar de zes-uur-kant. De band had dezelfde lengte, maar het was een wereld van verschil. Nog eens naar m’n GS gekeken en verhip, de Seiko Boutique mannen hadden dat ook zo op dat ding gedaan.

Laat eens een foto zien van de zijkant met open vouwsluiting? Dan zou de kop kant korter moeten hangen. Als het gelijk op gaat zit je fout. :slight_smile:

Eén van de dingen die ik na die wijziging van de SARB voelde is dat dankzij het langere stuk band aan de zes-uur-kant, of de onderkant van het horloge, het horloge veel minder over m’n knobbel aan de buitenkant van m’n pols schaaft. Hij ligt beter, en blijft beter zitten.

4 likes