Kanji duikers?

De eerste aanwinst van 2020 is nog niet binnen of het nadenken over een mogelijk volgende begint al weer. :man_shrugging:t2:
Wellicht is er ruimte in de collectie voor een duiker met kanji dagaanduiding.

Zelf kijk ik vooral naar huidige modellen, en (nog) niet naar vintage modellen.
Tot nu toe ken ik eigenlijk alleen de JDM Turtles en 4de gen Monster van Seiko.
Oh, en de JDM Kamasu van Orient.

JDM Seiko Turtle
Qua vorm heb ik twijfels over de turtle. Heb een niet JDM padi weggedaan omdat ik hem groot vond.
Een JDM turtle met zwarte kast lonkt wel. Vooral de SBDY041. :heart_eyes:

JDM Seiko 4de Gen Monster
Ben fan van de eerste drie generaties monsters. Ben er nog niet uit wat ik van de vierde generatie vind. Wel een plus is de kanji dagaanduiding. Meest aantrekkelijk vind ik de SBDY033.

JDM Orient Kamasu
Oneerbiedig, de instapduiker van Orient. De rode RN-AA0003R spreekt mij het meest aan.

https://www.japan-onlinestore.com/RN-AA0003R

Welke JDM duikers kan ik volgens jullie nog meer aan de longlist ‘kanji duikers’ toevoegen?

Volgens mij zijn er ook Citizen Promaster modellen met Kanji, maar je hebt eigenlijk geen extra opties nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Weet iemand hoe breed de bezel bij de 6309 turtle is ten opzichte van de nieuwe turtles.
Lijkt smaller, maar kan het op internet niet vinden.

de pyf028 tuna van @koekoek !

die is cool

(heppumzelfook)

1 like

Ik zou voor een gebruikte seiko tuna marinemaster gaan, is kwalitatief toch een paar stappen hoger.
Succes.

1 like

2 likes

De bezel van de 6309 is 40 mm, de kast is 44 mm breed. Vrijwel identiek aan de nieuwe Turtle.

1 like

De kastbreedte is hetzelfde, maar de bezel lijkt bij 6309 kleiner.


1 like

Optisch bedrog, door de wat bredere schuine minutenring (hoe heet dat ding ook alweer :relaxed:) denk ik.
Houd maar eens een lineaal bij de foto.

1 like

Hmmm… toch wel grappig wat dat doet optisch.