Goedenavond !
Al sinds lange tijd ben ik liefhebber van horloges. Heb zelf een Oris centennial 1904, die ik met heel veel plezier draag. Uiteraard - en dat zullen de meesten van jullie hebben - mag ik graag de etalage van een juwelier bewonderen. Een aantal jaar geleden kwam ik op vakantie een bijzonder horloge tegen. Heb een tijdje staan twijfelen, maar niet gekocht. Ik vond het ook te duur voor een impulsaankoop…
Nu heeft zich pas geleden een bijzonder mooie gebeurtenis voorgedaan en ik dacht plots weer terug aan dit horloge. Helaas kan ik 'm niet terugvinden (op internet). Het stomme is, ik weet geeneens het merk meer. Maar wat ik zo mooi aan dit horloge vond, is dat er een ‘kantelende’ secondewijzer inzat. De wijzer liep niet standaard van 12 naar 3 (in 15 sec) waarbij het ene einde vd wijzer dus in het midden bleef, maar liep in 15 sec over de horizontale lijn met startpunt ‘het midden’ en eindpunt ‘de 3’. Het einde dat begon bij de 12, daalde in 15 sec in een verticale lijn naar het midden. Dus het ene einde vd wijzer dat eerst in het midden stond, staat nu bij de 3. En het andere einde vd wijzer dat eerst bij de 12 stond, staat nu in het midden. Ik vind het lastig om het uit te leggen, maar ik hoop dat er iemand is, die dit wat zegt ?
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag, en wie weet kan iemand van jullie mij verder helpen.
Klopt wel inderdaad, denk dat de merkbeleving wat net niet is voor veel mensen. Daarnaast is er ook op de afwerking en keuze van uurwerken wel wat kritiek. Denk daarom dat er weinig mensen ruim 11k stuk zullen slaan op een MC, ook omdat er voor die prijs wel erg veel moois te krijgen is.
11k voor een MC is gortig maar ik ben blij verrast met mijn Aikon, afwerking is subliem en beter dan een aantal Omega’s die ik heb. De afkeer van MC lijkt mij nergens op gebaseerd, het neigt naar snobisme en is erg vervelend.
Ik niet. Ik heb gebiologeerd naar die ML zitten kijken. Hoe doen ze dat toch?
Nou, zo:
Stelletje snobs. ML heeft hartstikke geinige modellen. De compressor-achtige Pontos diver was cool, de Aikon is cool, en de huidige Pontos day-date is ook wel cool. Dat de masterpiece modellen absoluut niet m’n kop thee zijn laat onverlet dat het grappig spul is.
Toegegeven, het model in deze thread is me absoluut geen 12K waard.
Ik heb er in totaal drie in handen gehad, en ik neig er naar om het met je eens te zijn. De afwerking was altijd tof. Ik snap die klacht ook niet.
Is toch prima voor een non-quartz? Als ik 10 seconden per jaar wil afwijken pak ik wel wat anders uit de doos.
Hoi,
Ja dat weet ik eigenlijk niet, ik heb hem in de watchwinder naast drie andere horloges en daarbij loopt hij gelijk aan de Explorer. De Christopher Ward die ik er ook tussen heb zitten heeft wel een flinke afwijking, die loopt juist 1 minuut per week voor… de Aikon zit ruim onder de 10 sec/dag
Dat klopt maar ik reageerde op de opmerking van @Jaroen Die zei dat het horloge van zijn collega 10 sec/dag achterloopt. Ik schat dat die van mijn op minder dan 5 sec/dag zit.
Ik zou het wel even proberen te verhalen op de garantie hoor, wellicht zijn ze flexibel, nee heb je je ja kun je krijgen. Als hij nu al zo’n afwijking heeft dan weet ik niet wat hij doet over 5 jaar…