Kapitein koek, avontuurlijk lekker!

:warning:Onsamenhangend verhaal incoming, leestijd niet restitueerbaar. :warning:

Voor iedereen die meteen trek krijgt in een stukkie ontbijtkoek met sterretjes aan de zijkant, we zijn waarschijnlijk van dezelfde generatie.
afbeelding

Kapiteint Koek. In Engeland beter bekend als Captain Cook. Heeft geen hol met die klerepapegaai te maken, maar wel met de Britse ontdekkingsreiziger James Cook. Naar deze zeeman is in begin jaren 60 Rado’s duiker ‘Captain Cook’ vernoemd.

Ome James, wie kent hem niet:

Het origineel:

In 2017 kondigde Rado aan het model opnieuw uit te brengen, als eerst in 37mm en vanaf 2019 ook in 42mm. Juist die laatste had al een poosje mijn aandacht.

Eind vorig jaar had ik de groene Hrithik Roshan editie (wie kent hem niet, de barre man) in m’n winkelmandje gepropt, maar de knoop niet doorgehakt. Zonde, prijs was goed :man_shrugging:
Komt wel een keer dacht ik. En dat bleek…

Plotsklaps had Dr. Jeroen aka @WristCandy er eentje op zijn site staan. Oi, cool! Even aan pa laten zien, de enige in mijn omgeving die deze vreemde hobby begrijpt. En nu? Wat verkopen om geld vrij te maken voor deze Rado? Lastig lastig.

Op dit moment ben ik zeer druk bezig met mijn 31ste verjaardag uit te zingen, en vanwege deze feestelijke gebeurtenis verscheen er gister zomaar een doos in mijn handen. Van je vader, zei mijn vriendin, voor je verjaardag. Oh!?? Zo snel als mijn vingers scheuren konden scheurde ik de doos open, de schuimpjes vlogen door de lucht en daar werd ik ineens blij aangekeken door een doos met de letters RADO erop. Wtf…

Het bleek de bovengenoemde Rado te zijn, en wel in mijn handen!! :smiling_face_with_three_hearts:
Eerlijk is eerlijk, daar werd ik wel stil van.
Hij is met zijn 42mm best fors, maar dat vind ik wel prettig. De hoogte is top, de looks zijn geweldig, hij is simpelweg awesome!

Zoals te zien is de leren band inmiddels vervangen, helaas was die in een wat meer gevorderde staat. Zweet en lederen bandjes gaat niet heel goed samen, en aangezien ik mijn vader volgende week op Bonaire ga opzoeken is dit voor nu een betere optie. Bij terugkomst een stalen band bestellen voor mijn nieuwe beauty, ik denk de beads of rice:

Bedankt voor het lezen, Piet is grote blij! :partying_face:

102 likes

Gefeliciteerd met je verjaardag en met je cadeau.
Super!

1 like

Proficiat :tada: Geniet ervan!

1 like

Kijk dat is nog een kado die je van je ouders kunt krijgen. En die kan je nooit flipperen. Dat heeft je Pa goed door.

Geniet er van. Erg fraai model :heart_eyes:

1 like

Leuk verhaal, en lekker origineel horloge. Rado komt niet veel voorbij. Veel plezier ervan! En nog gefeliciteerd natuurlijk :tada:

Ftfy

2 likes

Schitterend man :ok_hand: DIe vader van jou is gouden peer zeg !
Genieten maar !

1 like

Gefeliciteerd met je verjaardag en met dit mooie horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Super tof , geniet ervan

1 like

Wat een pracht Rado. Geweldig cadeau en aanwinst. Veel geluk ermee

1 like

Gefeliciteerd en wat een mooi cadeau :ok_hand: geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd! Wat een prachtig cadeau.

1 like

Prachtig horloge captain Pete :pirate_flag:
Wat een geweldig kado!

1 like

Gefeliciteerd met het cadeau! De Kapitein keurt het goed :wink:

3 likes

Altijd mooi om de Captain Cook te zien, weirdly enough, nooit om gehad.

Top cadeau :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge dat je altijd zal houden. :ok_hand:t2:

1 like

Van harte! Geniet van de de reis, je verjaardag en het horloge!

1 like

Gefeliciteerd met je NA Pieter. De Captain Cook is cool, zeker in deze uitvoering. Tevens gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van je aanwinst en de reis :+1:t2:

1 like

Van harte met deze NA :grin:

1 like

Gefeliciteerd! Leuk verhaal en mooi horloge!

1 like

Mooi horloge! Vind het rubber hem erg mooi staan

1 like