Kapot glas Rolex

Beste liefhebbers,

Een vriend van mij is getroffen door een tia en is daarbij gevallen en ongelukkig terecht gekomen.
Hierbij is het glas van zijn Date-just kapot gegaan.

Ik heb dit een keer meegemaakt met mijn Panerai, die bracht ik naar Lyppens (juwelier in amsterdam). Was het horloge 6 weken kwijt omdat deze naar Italie gestuurd moest worden. Bij het ophalen kreeg ik een rekening van maar liefst 600 euro!!

Om dit te voorkomen is mijn vraag of een juwelier/horlogemaker dit zelf kan vervangen? En zo ja wie heeft er een goed adres? Lijkt mij sneller en goedkoper dan opsturen enz.

Hoor het graag!

Groet,

Ray

Wij doen onze reparaties altijd bij Jaap de Koning in Waddinxveen.
Geeft ook les op de vakschool.
Stuur hem eens een mailtje via www.uurwerktechniek.nl

Heetman in Rotterdam verricht ook reparaties en is gecertificeerd door Rolex.

Grt
Ger

Mijn moder heeft eens het glas op haar Rolex gebroken en liep toen tegen dezlefde prijs aan. Even later was ze in Zwitserland en heeft 'm daar bij de lokale juwlier afgegeven die 'm voor een fractie van die prijs heeft laten maken, volgens mij zelfs bij Rolex zelf…

Op e-bay zijn glaasjes nog wel te vinden.

Laat het uurwerk servicen als het saffier was. Saffier verpulvert en het poeder heeft een hele vervelende werking op het uurwerk (grote slijtage).

Als het uurwerk oké is kunnen de meeste horlogemakers het servicen. Indien er onderdelen nodig zijn is het moeilijker.

Rolex levert goed werk, maar je krijgt de hoofdprijs…

Horlogeglas.nl heeft ook Rolex-glazen, weet wel dat je waterdichtheidsgarantie dan verloopt…

Een beetje goede horlogemaker kan dit vervangen en kan vaak ook de waterdichtheid nog wel testen na vervanging van het glas (als er allerlei onderdelen vervangen moeten worden is dit soms wat lastiger).

Bel eens met: Ferrie Schweitzer http://www.vintagehorloges.nl/ die heeft mijn oude Rolex ook geserviced.

hans cp

Allemaal bedankt voor de reacties!
Inmiddels is bekend dat de verzekering de schade vergoed en mede daardoor kiest hij er voor om het horloge door een erkend Rolex servicecenter te laten repareren.

Groet,

Ray

Verstandige keuze.

Ed

Mooi dat het zo opgelost kan worden. Ik hoop dat het met de eigenaar inmiddels ook goed gaat.

Groeten, Tom Vreeken.

Glas vervangen kost 90 euro bij Heetman. Moet de klok schoon gemaakt worden (volledige servicebeurt) kost dit ongeveer 350.-

Mvg Michiel
(ps Heetman heeft een door Rolex opgeleide horloge maker)