Mijn Tag Heuer Big Date heeft inmiddels alweer ruim 3,5 jaar met deze batterij gedaan, maar nu krijg ik de chronograaf niet meer netjes uitgelijnd.
Ik was van mening dat bij een bijna lege batterij de Secondenwijzer sprongen maakt van 5 seconden. Dat doet hij niet.
Tijd voor een nieuwe batterij? Of meer aan de hand? Het horloge is intensief gedragen en voor alle omstandigheden gebruikt. Nu met stoeien met mijn zoon zag ik dat de chrono niet meer netjes stond.
Opsturen naar Tag of naar een horlogemaker? Opsturen kost tegenwoordig een klein fortuin.
Dat weet ik, maar het lijkt wel alsof de kracht ontbreekt. Lastig uit te leggen, maar je zou haast zeggen, het horloge stottert en de grote wijzer komt soms met grote sprongen ālosā.
Gewoon maar naar horlogemaker ipv tag? Kan eventueel altijd nog. Tag rekent ā¬ 110 voor een nieuwe batterij (het horloge is dan wel weer als nieuw met een leren doosje erbij)
ā¬110!?
Hoezo is je horloge dan āals nieuwā? Wordt ie schoongemaakt of gepolijst of een beurtje?
Ik zou zelf ook alleen gaan voor een nieuw batterijtje van ā¬5,- en tevens de waterdichtheid laten schieten!
Wel ff oppassen dat een beunhaas je geliefde klokje niet bekrast bij het openen van je horloge?
(heb dat al zovaak gelezen hier!)
Mocht je chrono wijzer met nieuwe batterij nog steeds niet werken dan kun je de ā¬105 die je bespaart alvast gebruiken voor de reparatie?
Ook dat wijst op een uitgeputte batterij.
Overigens niet te lang mee wachten want batterijlekkage en vervolgens corrosie kan het einde betekenen van je horloge.
Het horloge wordt niet door beun de haas gedaan. Forumlid @PeterLC zal het beoordelen. Gezien zijn goede referenties hier op het forum lijkt mij dat een goede keus.
Het horloge kan altijd, mocht het nodig zijn, nog naar Tag.
Dit topic opende ik juist om jullie ervaringen met dit soort problemen. Juiste tijd wordt weer gegeven, alleen de chrono wil niet wat ik wil. (Story of met live ) was bang dat er meer aan de hand zou zijn.
Forumlid @PeterLC heeft hem weer netjes gemaakt. Lukt alleen nog niet de 30 minuten wijzer van de chrono te resetten. Ik zal wel wat fout doenā¦
Verder is hij weer als nieuw! Nou bijna danš
Moet vast wel lukken met die YT-filmpjes; had 't ook nog voor je kunnen doen - maar verwachtte niet dat-ie zo koppig zou zijnā¦ Zoek even op Ronda Chronograph Resetting, maar ik meen dat je dār al een gevonden had. Het kostte mij bij de vorige ook een minuut of 20 bij elkaarā¦ Succes!