Sinds een aantal weken ben ik de eigenaar van een mooi horloge, niet al te duur maar voor mij was het best wat geld. Nou heeft het horloge op Oudjaarsdag een flinke tik gekregen, omdat de eigenaar niet meer op zijn benen kon blijven staan. Het horloge tikt niet meer. De secondewijzer tikt een seconde en dan weer terug.
Vandaag ben ik langs een juwelier geweest, die mij vertelde dat het uurwerk waarschijnlijk kapot is. Kosten: 60 tot 70 euro. Nou vind ik dat een beetje veel, en niet helemaal naar de waarde van het horloge. Nou heb ik dus het idee om zelf het uurwerk te vervangen, weet alleen niet welke ik moet kopen en waar. Iemand een idee?
Balen … slecht begin van het jaar …
Zal waarschijnlijk een Miyota uurwerk zijn… kijken of je iets op het uurwerk van type kan vinden anders netjes opmeten en kijken wat past …
Zie bijv. https://www.horloge-bandjes.nl/search-results?q=Miyota#p-0
Dankjewel voor het antwoord en het welkomst bericht! dit staat er op de achterkant van het uurwerk: s. epson corp vx36b, heb daar op gezocht maar kan niet veel vinden.
Balen zeg! De arbeid om het erin te zetten is duurder dan het uurwerkje. Ik weet niet hoeveel een nieuw horloge kost maar ik zou dan hier voor gaan als het verschil niet te groot is. Als je een los uurwerk besteld en het lukt je niet on het er zelf in te krijgen ben je denk ik nog meer kwijt.
Succes ermee.