Kapotte band Tissot.

Hoi.
Hier kwam mijn zoon gisteren mee thuis.
Verloren in de kroeg, dus onvindbaar
Dit is een vaste schakel van een Tissot band.
Misschien is het nog wel garantie, maar om daar nou weer voor naar Roermond te rijden,
Weet iemand of deze blokjes eventueel los te verkrijgen zijn.
Alvast bedankt voor jullie input.

Dit schakeldeel mag niet zo los gaan.

Zou hem, mits er nog garantie opzit, naar een Tissot dealer brengen en dat ze het horloge dan insturen naar Tissot.

Een dealer zal hooguit een vergoeding vragen voor het insturen maar veel meer dan €15,- mag dat niet kosten en met de huidige brandstof prijzen is dit snel een goedkoper alternatief dan naar Roermond.

1 like

Heeft hij ermee gevochten of zo
En nu ook nog garantie?

Zo de waard is,

1 like

Die band ziet er toch niet uit of ?

Lekker bevooroordeeld weer en zelfs als dat zo zou zijn dan heb jij daar toch precies 0 mee te maken?

1 like

:arrow_up: Die helpen je als het goed is gewoon verder.

Dus als je je auto tegen een boom rijdt is het garantie?
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk!

De Tissot band is gewoon goed gedragen maar als hij in de garantie periode uit elkaar valt dan zou ik het zeker claimen. Mag op deze plek niet uit elkaar vallen. Horloge is een gebruiksvoorwerp dat gedragen mag worden! Heeft niks te maken met een auto die tegen een boom rijdt.

3 likes

Als een normaal mens een horloge op een normale manier draagt komen er krassen op. Punt.
Dat is iets heel anders dan dat er stukken af vallen.
Niet iedereen koopt horloges om in de kast te leggen.

4 likes

Nee kom op zeg, dit is het groene deel niet

Maar balen voor je zoon, hoop dat er een coulante oplossing gevonden kan worden.

1 like

Recht uit de Tissot garantie “beschadigingen aan enig onderdeel ten gevolge van abnormaal/ruw
gebruik, achteloosheid, nalatigheid, ongelukken (stoten, deuken, verplet-
ting, gebroken kristal, e.d.), oneigenlijk gebruik van het horloge en niet-
nakoming van de door TISSOT S.A. verstrekte gebruiksaanwijzingen” Ik heb een gevoel dat je daar niet snel garantie voor zal krijgen

Kan zijn, maar hier is absoluut geen sprake van.
Schakels lijken behoorlijk beschadiging omdat de foto sterk vergroot is om de vermissing duidelijk te laten zien.
Doch, toevallig afgelopen maandag bij een Tissot AD binnen gelopen en te horen gekregen dat glas en band nooit in de garantie vallen.
Dus deze middag er zelf even voor gaan zitten en met een schakel die over was het ding zelf onzichtbaar gerepareerd.
Was achteraf gezien de praat niet waard.

Deze foto is een stuk minder vergroot.
Dan zie je dat die enorme beschadigingen in één keer een stuk minder zijn, nietwaar?
Valt me eigenlijk wel tegen van mijn forumgenoten dat ze dat niet zelf doorhebben.
Afijn., iedereen bedankt voor het meedenken.
Weer een vervelende kwestie opgelost.

5 likes

Fijn dat je het op hebt kunnen lossen.

Afgezien daarvan ziet de band er best afgeleefd uit (binnen 2 jaar)? En natuurlijk, ze zijn ook vooral bedoeld om te dragen.

1 like

We zitten natuurlijk niet allemaal achter een buro met een brillendoekje onder onze pols Wil.
Die jongen draagt zijn horloges ook op z’n werk, in de sportschool, bij het stappen enz.
Gewoon, alsof ze daarvoor bedoeld zijn. :wink:

2 likes

Verbaast me wel een beetje dat ze zeggen helemaal niet op banden terwijl de garantie zegt ‘niet metalen banden’ zou je vanuit kunnen gaan dat metalen banden wel iets van coulance kunnen krijgen.

Dat zou ook best gekund hebben

Er is mij ook gezegd, kom er maar eens mee langs, dan zullen we zien of we iets kunnen doen.
Maar toen het, met wat nauwkeuriger kijken zelf makkelijk op te lossen was heb ik daarvoor gekozen.

1 like

Horloge is volgens mij goed gedragen.
Daar zijn horloges ook voor bedoeld.
Deze band is echter niet 100 procent betrouwbaar te repareren.
Indien echt gehecht aan het horloge zou ik u dringend adviseren op zoek te gaan naar een nieuwe originele band.
Groet
Jan.

1 like

Dank voor je bezorgdheid Jan.
Ik heb de schakel in zijn totaal vervangen door een verwijderbare schakel, dus, als dat niet betrouwbaar is, is geen enkele verwijderbare schakel in deze band dat.
Ik zal je berichtje met mijn zoon delen maar ik denk dat ik het antwoord al weet.

Moraal van het verhaal: bewaar de schakels die je er ooit uit gehaald hebt.