Horlogevrienden,
Bij een horloge met een ETA 2824-2 uurwerk is de rotor los gaan zitten. De schroef en het middelste deel van de rotor zitten nog op hun plaats, maar het gewicht van de rotor is los gaan zitten.
Hoe is dit het beste te verhelpen? Het gewicht en het middelste deel zijn door middel van een klempassing aan elkaar bevestigd. Natuurlijk kan ik deze delen weer op elkaar klemmen, maar heb ik dan de ‘garantie’ dat ze niet weer los gaan zitten? Vast niet…
Is er een manier om de delen goed op elkaar te laten passen, zodat ze niet meer los gaan? Lijmen (met een heel kleine beetje secondenlijm) is natuurlijk een optie, maar dat lijkt me niet echt een horlogemakerstechniek! Of is het bestellen van een nieuwe rotor de beste optie? En waarom gaat de rotor eigenlijk loszitten?
Een hoop vragen… Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Groet,
Mark
Even een nieuw rotorlager laten plaatsen door een horlogemaker.
Succes.
MasterM Schreef:
Horlogevrienden,
Bij een horloge met een ETA 2824-2 uurwerk is de
rotor los gaan zitten. De schroef en het middelste
deel van de rotor zitten nog op hun plaats, maar
het gewicht van de rotor is los gaan zitten.
Hoe is dit het beste te verhelpen? Het gewicht en
het middelste deel zijn door middel van een
klempassing aan elkaar bevestigd. Natuurlijk kan
ik deze delen weer op elkaar klemmen, maar heb ik
dan de ‘garantie’ dat ze niet weer los gaan
zitten? Vast niet…
Is er een manier om de delen goed op elkaar te
laten passen, zodat ze niet meer los gaan? Lijmen
(met een heel kleine beetje secondenlijm) is
natuurlijk een optie, maar dat lijkt me niet echt
een horlogemakerstechniek! Of is het bestellen van
een nieuwe rotor de beste optie? En waarom gaat de
rotor eigenlijk loszitten?
Een hoop vragen… Ik hoop dat jullie kunnen
helpen.
Groet,
Mark
Ook wel eens gehad met een Oris. Moet gewoon weer vast gezet worden.
Het gebeurt wel eens meer.
Cheers,
Elf.
Dank voor de reacties! (tu) Ik wil een en ander graag zelf repareren en hoop nog op meer ‘technische’ antwoorden.
Bij voorbaat dank!
Groet,
Mark