Kapotte schroefkroon Breitling superocean

“ kleine beurt”. Is echt geen 350. Kijk op de website van Breitling.
Ga naar service en zoek in FAQ naar reparatiekosten. Staat een linkje in voor Breitling en een voor Bentley

1 like

Is een A17045

Ff langs movements hengelo.

Vraag het André @Horloge24 even.

Wat vast staat is dat de kast vervangen moet worden dit alleen al is 1200.00 + dan moet hij omdat het uurwerk er uit ligt natuurlijk gelijk zijn beurt hebben.
De prijsopgave was begroot op 1500.00 + Breitling juwelier

Klopt, een onderhoudsbeurt is 200 a; 250 excl.euro.Een servicebeurt zal om en nabij de 400 euro kosten excl. daar zitten de te vervangen onderdelen niet bij,welke behoorlijk prijzig kunnen zijn.

Misschien een beetje simpel gedacht:
Je hebt een horloge dat je niet kunt dragen, dus eigenlijk heb je (er) niks (aan)…
Voor €1500 heb je een pracht van een Breitling met een verse service.

Vanuit dat oogpunt niet zo gek, lijkt me.

Als je eenmaal iets bijzonders hebt met een horloge dan wordt het duur, heel duur. Ik kwam er bij mijn Breitling Aerospace achter dat hij al eerder was aangeboden voor een reparatie maar deze was geweigerd vanwege de kosten. Uiteindelijk heeft de complete reparatie mij ook 1200 euro gekost. Hij is nu wel letterlijk als nieuw want bijna alles is vervangen.

Dit horloge was al minimaal twee keer gestuiterd hier binnen het forum dus we schuiven hier met zijn allen ook gewoon de hete aardappel door en zadelen een ander met de ellende op…

1 like

Hoi Harry,
Wat mij tegen staat is dat ze intern ( Bij Breitling ) wisten van dit probleem, constructie fout behuizing - schroefdraad - richting - kroon ect. en dan niet je klanten tegemoet te komen in het verhelpen van het probleem…
Ik heb toen bij de juwelier te horen gekregen dat de nieuwe Breitling Superocean een andere midden kas hebben en het probleem verholpen is!
De reparatie is puur een richt prijs voor nieuwe midden kast en service beurt excl. de nog eventuele te vervangen onderdelen van de service beurt en mogelijk vervangen saffier glas en nieuwe brezel zitten daar nog niet eens bij…
Een nieuwe kost 3820.00 euro
Ik vindt Breitling Superocean een geweldig mooi horloge maar ben het vertrouwen in het merk kwijt…

Ik heb besloten dat ik hem ga verkopen, bv aan een “gewone” horlogemaker voor onderdelen die daarmee een andere klant kan helpen. Want iets wat ook niet best is dat alleen Breitling aangewezen juweliers onderdelen kunnen krijgen…

Mvg,
Roland

1 like

Dit vind ik nogal wat! Namen en rugnummers s.v.p.!

Dat is niet best, als mensen dat doen…
In mijn geval zou ik eerden mijn horloge doneren dan dat ik iemand tekort zou doen…
Ik ben geen heilige maar zoiets doe je niet, punt.

Zelfde ervaring maar dan vanuit de andere kant…ik word regelmatig gevraagd of ik niet enkel alleen een snelle fix kan doen. Niet dus…heb een hekel aan dergelijk marktplaats gedrag en afschuif gedrag.

2 likes