Kapotte schroefkroon Breitling superocean

Hallo allemaal;

Het volgende, ik heb een Breitling superocean geel, de schroefdraad op de kast waar de kroon op vast gedraaid wordt is stuk…
Ik heb al een keer bij een Breitling dealer gevraagd wat zo’n reparatie zou kosten en die vroegen er geloof ik zo’n 1200.00 euro voor, wat ik dus niet heb laten doen…
Zeker als je hoort dat het een bekent probleem is verwacht je meer van dit merk…
Mijn horloge laten maken bij een niet Breitling dealer is blijkbaar niet mogelijk omdat deze geen onderdelen kunnen krijgen! Tja

Zijn er ook mensen die van twee horloges weer een maken…
Met andere woorden horloges kopen voor onder delen omdat deze niet te koop zijn …

Mvg.

Je kan het eens bij Wesseling en Vreeker te Alkmaar vragen of per mail
Die zijn heel goed en doen al mij horloges.
Wesselink & Vreeker Uurwerktechniek Winkelcentrum De Hoef van Ostadelaan 278 1816JH Alkmaar info@uurwerkreparatie.nl

Juwelier Langeler in made

Allereerst: welkom op het forum.

Ik weet niets van de technische kant van horloges, maar wij hebben hier een aantal knappe koppen rondlopen, hoor. Wellicht heeft een van hen nog een idee!

Hebben ook geen originele onderdelen. Ik zou dit niet aanraden.

Komt vaker voor na een klap op de kroon, Breitling service center vervangt dan kroon,stift en de middenkast en dat kost altijd rond de 1100-1200 heb ik begrepen. Die onderdelen zijn zover ik weet niet verkrijgbaar buiten Breitling, al zou ik deze toch aanbieden bij een goede horlogemaker misschien kunnen zij hem toch fixen zonder gelijk alles te vervangen.

1 like

Zou zomaar kunnen kloppen,kosten plaatje midden kast was 1250.00 daar bovenop kwam ook nog eens een bijna verplichte beurt van zo’n 250.00 totaal plaatje zou rond de 1500.00 zijn…
Het schijnt een constructie fout te zijn van deze midden kast de nieuwe kasten zijn blijkbaar anders…
Was iets het hoge slijtage schroefdraad middenkast met kroon… Tja

Ik denk dat ik deze Breitling ga aanbieden voor onderdelen zodat iemand anders geholpen kan worden die
misschien een ander probleem heeft en ook niet aan onderdelen kan komen …!
Bij mij is alleen de middenkas niet oké

Ik zou het toch vragen. Dat kost niets.
1200 vind ik wel veel geld voor een stiftje en een kroon!

1 like

De gehele middenkas moet vervangen worden,

1 like

Dankjewel…

1 like

Welke Superocean is het precies? Het je een referentienummer of foto?
Ben even benieuwd want heb er zelf ook 1 en het kon wel eens hetzelfde model zijn, waar je spreekt over geel

Het model nr is A17043 ik zal een poging doen om hier wat foto’s bij te zetten…

om het origineel te herstellen kan het inderdaad zijn dat de middenkast vervangen moet worden (was ook het vermoeden met een steelfish die ik heb gehad). wellicht kan een horlogemaker het op een andere manier fixen.

De eerder in dit topic genoemde Langeler in Made maakt zelf ook zijn instrumenten en zou wellicht een werkbare oplossing kunnen fixen. Ik heb er vanmiddag toevallig de batterij van de colt oceane laten vervangen voor het wereldbedrag van 25 euro (incl fooi). Het is een hele hartelijke, kundige, oudere man die zeker zijn best voor je zal doen een oplossing te vinden.

Voor een inschatting of het überhaupt zou kunnen / er opties zijn zonder vervanging van de kast zou je @PeterLC kunnen vragen. Dat is toch wel een beetje de Breitling man van het forum voor dit soort modellen!.

3 likes

Dankjewel voor je reactie, ik ga er over nadenken…

Is heel moeilijk. Heb zelfs onze Big Brother van het forum hier al eens gehad met een vergelijkbaar probleem.

De kroontube zit bij deze modellen gesoldeerd/gelast in de kast. Is er iets met de schroefdraad, dan moet de hele kast vervangen worden.

Best wel een dingetje bij deze modellen blijkbaar… :slightly_frowning_face:

Dat ding mag ook wel eens een keer schoongemaakt worden, gadverdamme man :nauseated_face:. Die Breitling servicecenter medewerkers gaan over hun nek als ze die onderkant zien.

Nice, ik ga misschien es vragen of ie.ook t batterijtje v n Emergency Mission zou kunnen vervangen.

1 like

Tja ik had er net nog iets over gezegd nl :
( ik heb mij ook vaker afgevraagd waarom zo’n merk zo slechte aftersale heeft…
Als je weet dat er een constitutie fout in je product zit zou ik alles doen om mij naam hoog te houden, b.v. door
af te spreken met je dealers dat mocht een klant te rug komen in de winkel met zo’n klacht dat dit kosten loos verholpen wordt.)
Ook vertellen ze je niet hoeveel je kwijt bent aan onderhoud elke 2 jaar kleine beurt vanaf 350 na 5 jaar grote beurt 500 +

Werk gerelateerd moeten ze maar tegen kunnen, je betaald ook de hoofd prijs…

1 like