Kapotte Seiko SNZH55, wie kan mij helpen?

Het begon allemaal met een beetje plaatjes kijken op dit forum en uiteindelijk zelf maar een account aangemaakt. Hiermee eigenlijk nooit gereageerd of topics geopend omdat ik nooit echt vragen of opmerkingen had. Na de hele avond hierover wakker te liggen en natuurlijk weer mooie plaatjes kijken op dit forum is het nu toch echt tijd voor mijn eerste topic.

Na veel rondkijken had ik een mooi eerste horloge gevonden,de Seiko SNZH55. Uiteindelijk kreeg ik deze van mijn ouders voor mijn 20e verjaardag. Na deze een aantal maanden met heel veel plezier te hebben gedragen ging het mis.

Ik had de Seiko in het voorvakje van mijn tas gedaan en heb deze uiteindelijk op de stenen laten vallen. Helemaal niet slim en een goede les. Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het horloge van die klap zo kapot kan zijn. Na 100 keer op dit forum te lezen hoe degelijk de seiko 5’jes zijn, is het mij toch gelukt om deze kapot te krijgen.

Maar goed: Het glas in de achterkant is gebarsten waardoor het automaat niet meer opwind. Verder is het uurwerk nog wel in orde volgens mij, want als ik er mee schud loopt hij wel goed voor eventjes. Verder is de stalen band naar de klote maar dat lijkt me niet het grootste probleem. Het lijkt mij dus dat er een nieuw glaasje in de achterkant moet, maar daar hebben jullie meer verstand van dan ik.

Nu heb ik 2 vragen:
Waar zou ik iemand naar dit horloge kunnen laten kijken? Hoeveel zou zoiets kosten?(ik ben maar een arme student)
En is het wel rendabel om deze te laten repareren aangezien de nieuwprijs zo rond de 160 euro ligt. Ik zou wel graag dit specifieke horloge laten repareren omdat ik deze voor mijn verjaardag heb gekregen.

Ik kijk uit naar jullie reacties, en kan morgen mocht dit nodig zijn wat foto’s van het kapotte horloge maken.

Laat de horlogemakers er maar in komen, maar naast t glaasje en de stalen band zal je ook een service nodig hebben. Volgens mij kan dat alles bij elkaar onmogelijk voor 160 euro

Probeer Rob van Monsterwatches. Wellicht is het makkelijker het uurwerk te vervangen, zijn niet zo heel duur.

Dit horloge wordt ook regelmatig gemod. Soms met nieuwe achterkant. Wellicht kan je een achterkant goedkoop vinden ergens.

Als het betaald Is met een creditcard, kan het nog wel eens verzekerd zijn?

Als er glassplinters in het uuwerk zijn gekomen zal het uurwerk geserviced moeten worden of vervangen door een nieuw uurwerk is dan vaak nog goedkoper bij Seiko (rond de 50 euro)
Maar als het uurwerk nog goed is en bijv. de rotor los zit waardoor de opwinding niet werkt dan is het misschien alleen een kwestie van vastzetten en een nieuw glaasje.
Gewoon even naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft, die heeft dit zo gezien.
Rob van monsterwatches is inderdaad een goed adres voor je Seiko.

Normaliter zou ik zeggen: Koop een nieuwe, maar ik snap je punt (verjaardagscadeau) ook wel. Ik schat dat de kosten van nieuw glaasje, band en service inderdaad niet heel veel lager gaan uitvallen dan de nieuwprijs, maar ook niet veel hoger, lijkt me.

Check ook ff de dekking van je inboedelverzekering. Wie weet…

Tot slot: je zou een tweedehandse kunnen kopen als donor. Is misschien goedkoper dan een aantal nieuwe onderdelen.

Dat moet een harde klap zijn geweest als ook de stalenband stuk is.
Misschien is er alleen maar een push pin los geschoten.
Er zit nu waarschijnlijk ook glas in het uurwerk.
Om dit allemaal te laten verhelpen is monsterwatches.nl je adres :thumbsup:
Een nieuw uurwerk kost E 50,- een nieuwe achterdeksel misschien E 30,-

Kun je misschien een foto plaatsen van de schade?

Grt.

Idd,een stalen band die stuk gaat daar is wel wat geweld voor nodig,kan nog wel eens meevallen en misschien is de band gewoon losgesprongen(dus niet stuk)en ben je er met alleen een nieuw glaasje.

Post eens wat foto’s.