Dit is mijn eerste post in vintage terwijl ik dit horloge al een tijd heb.
Mijn probleem is dat deze 60er jaren Zeno sinds kort een gebroken lug heeft.
Weet iemand waar ik deze het beste naar toe kan brengen voor of overhevelen in een andere kast of waar ik eventueel een originele kast zou kunnen scoren?
Ik droeg hem regelmatig, maar viel een keer erg hard. Hij loopt nog steeds, maar zo kan ik hem niet dragen zoals jullie zien.
Dat is wel heel vervelend.
Zonde van zo’n fraaie oldtimer.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een van de onderste lugs ook enigszins uit het lood staat.
Ik vermoed daarom dat vervanging van de kast de enige optie zal worden.
Succes met het vinden van de oplossing.
Ik heb eenzelfde probleem…welk een ander merk…maar de kast is stuk…ben nu het internet af aan het zoeken naar vervanging…best wel een leuke zoektocht…omdat bij de vintage aanbiedingen wel veel kasten aangeboden worden maar er nergens maten bij staan…en 80 kasten kopen in de hoop dat er een bijzit die past???
Veel succes…en probeer het uurwerk er voorzichtig uit te krijgen dan mail je me de maten door en kan ik kijken of ik iets heb liggen…wel even geduld daar ik morgen even het ziekenhuis in moet…
Stijl1976 had een keertje lugs vastgemaakt aan een kast.
Overigens is die lug afgebroken omdat die mesh band en bijhorende pushpin te groot/breed zijn voor de lugmaat?
Als ik naar de bovenste foto`s kijk met de zwarte band zitten nog keurig op de plaats.
Als het een rvs kast is kan hij er volgens mij gewoon weer aangelast worden, van W&V heb ik vernomen dat ik de uitgesleten lugholes (rvs) van een oude Omega kan laten opvullen dus zou een lug aan lassen imo ook mogelijk moeten zijn.
Ik heb eenzelfde probleem…welk een ander
merk…maar de kast is stuk…ben nu het internet
af aan het zoeken naar vervanging…best wel een
leuke zoektocht…omdat bij de vintage
aanbiedingen wel veel kasten aangeboden worden
maar er nergens maten bij staan…en 80 kasten
kopen in de hoop dat er een bijzit die past???
Veel succes…en probeer het uurwerk er
voorzichtig uit te krijgen dan mail je me de maten
door en kan ik kijken of ik iets heb liggen…wel
even geduld daar ik morgen even het ziekenhuis in
moet…
Groet, Justin
zoeken is een hele opgave inderdaad, vandaar de vraag hier.
En kasten openmaken doe ik eigenlijk alleen bij geschroefde, maar liever helemaal niet.
Kan er alleen nog maar meer kapot gaan met mijn geluk…
Maar bedankt voor het aanbod…
Ik kan je vertellen dat het het volgende uurwerk is wat erin zit:
Stijl1976 had een keertje lugs vastgemaakt aan een
kast.
Overigens is die lug afgebroken omdat die mesh
band en bijhorende pushpin te groot/breed zijn
voor de lugmaat?
Als ik naar de bovenste foto`s kijk met de zwarte
band zitten nog keurig op de plaats.
Niet echt te groot, maar te ben zelf lomp geweest denk ik door toch iets te hard te drukken waardoor er speling in kwam.
Daarna ooit eens laten vallen en dan krijg je dit resultaat…
Heb inmiddels een antwoord.
Op een klokkie van €85,- best nog een hoop geld, maar in zijn geheel niet meer te krijgen
(Hello Marco,
I found your data in my data bank. And so I think it is the watch on the pictures below.
This model as a complete watch is no longer available at Zeno. But perhaps they have a case for the model 7307 in stock.
Sorry, tomorrow I start my holidays . So I cannot write for you.
Please write to Zeno and ask Mister Huber for a case ( with glass or not ?) . Send the pictures from the
Reference 7303 and ask for the price with shipping to Netherland (I think in a letter is enough, not a parcel).
I wish you good luck,
regards
Gerhard)
dus dan toch maar voor het volgende kiezen…:
(Dear Marco
Referring to your mail, the case is ready to be sent. Price €25.- + € 10.- shipping.
Could we ask for pre-payment via credit card (see attached form) ?
Thanking you in advance, kind regards
C. Higgins)
Eerste mailtje is van diegene waar ik hem gekocht heb en de laatste van Zeno zelf.
Bedankt voor de reacties, zodra alles in orde is post ik het wel weer…