Op vakantie in Tsjechië en nu neergestreken in Karlovy Vary. Een kuuroord met veel pracht en praal, waar vooral veel dure auto’s (met Russisch kenteken) rondrijden.
Verschrikkelijk veel juweliers die de meest exclusieve horlogemerken verkopen.
Meestal is het mijn vrouw die bij etalages blijft hangen, maar nu ben ik het.
Ook ik ben er op schoolreisje geweest, helaas op een regenachtige avond dus deze etalage niet gezien (of het kwam omdat we de kroeg in waren gedoken waar een halve liter bier omgerekend 90ct was)…
Ik zat net te denken: Die etalage appelleert aan de smaak van beschonken Russische nouveau riche.
Je haalt me de woorden uit de mond. En ik heb nog wel een makker in Denemarken die echt zo’n ding aan wilde schaffen. Ik heb ze live moeten bekijken. Zonder te lachen.
Ik ken die plek niet, we waren een aantal jaren geleden in Praha en later in Rokytnice nad Jizerou, wat mijn zoon zo saai vond, dat hij het Rocket Suicide noemde… Maar in Praag hebben we verschillende keren erg goedkoop gegeten, maar in Polen ook (we zaten redelijk in de buurt van de grens) en het was daar nog leuker ook. Praag was wel erg aantrekkelijk, de rest van Tsjechië: ho hum…