Kast Seiko Divers

Is de kast van een Seiko SKX007 en SKX173 dezelfde. Zo te zien wel. Weet iemand dat voor mij?

Ik vind echter dat de SKX173 erg veel op de voorloper de 7002 lijkt. Tot op heden dacht ik altijd dat het dezelfde waren.

Bron: www.makedostudio.com/watches/seiko-divers/gallery/7S26

GRZ Japio

De kast van een 007 en SKX 173 zijn identiek en zijn dus onderling uitwisselbaar. De deksel aan de achterzijde is ook hetzelfde met uitzondering van de nummers en text.

De 7002 is de directe voorloper van de SKX 173.
Kast is echter anders. Bij een 7002 zit de datum bij 4 uur, of wel 20 minuten, bij de SKx 173 bij 18 minuten.

Overigens is de 7002 een ondergeschoven kindje en (nog ) niet zo heel populair. Afleesbaarheid is super aangezien ie geen dag functie heeft.

OK bedankt Lucien. Ik heb pas een 7002 aangeschaft. Ik vond hem al zo voordelig, 63 dollar.

Enfin. Je bedoelt vast de kroon zit op 4 uur en bij de ander op 18 minuten.

Leuk over Divers:

Divers Watches
Diver’s watches are designed and manufactured especially for divers whose lives depend on the reliability of their watch in the water.
Seiko and Pulsar diver’s watches meet ISO (International Standardization Organization) regulations. diver’s watches must meet various standards regarding water resistancy, pressure resistancy, readability in the water, time presetting function (rotating elapsed time bezel), anti-magnetic ability, anti-shock, rust resistancy in salt water, manageability in water, ability to withstand sudden temperature changes, etc.
Seiko and Pulsar diver’s watches also have features such as:
Rotating Bezel will only rotate counter clockwise. this is so in case rotated accidentally the bezel will not show an extended diving duration.
For accurate setting, bezel also has a one minute interval click.
Inscribed on the case back is the battery replacement month to prevent the watch from stopping during a dive.
Straps feature extra large buckles for easy fastening and longer length to allow it to be worn over a diving suit.
Bezel is set higher than the surface of the crystal to help protect it.
Large luminous hands and markers are designed for clear readability.
Please refer to the Instruction Booklet for “Periodical Check,”“Pre-Diving Check,” and "Battery Change Instructions."
Dual timer
A watch that measures current local time as well as at least one other time zone. The additional time element may come from a twin dial, extra hand, subdials, or other means.

Bron http://www.orolus.com/watchglossary.shtml

GRZ Japio

63 dollar is zeker niet te duur, vooral als ie voor de rest in orde is.
Ik denk overigens dat de 7002’s over een tijdje wel in waarde gaan stijgen

Ik laat nog weten hoe die is. Hij moet nog binnenkomen. Foto zag er redelijk uit. Of eigenlijk gewoon goed. Maar dat is altijd afwachten.

De vierkante markeringen spreken me meer aan dan de nieuwe ronde (en oude 6309 modellen) van de skx007. Toen wist ik nog niet van het bestaan van de skx173.

Mooie tweedehands kan ook voor een vriendelijker prijs.

Wordt vervolgd

Wat zijn je bevindingen?

4 likes