Mijn Junghans chrono heeft een nieuwe batterij gekregen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de kast terug dicht gedrukt met mijn duimen.
Hebben jullie een goed advies? Ik heb helaas geen kastpers o.i.d. En wil ook geen grof geweld toepassen.
Wellicht dat je het glas op een handdoek kan leggen en dan de deksel in de juiste positie brengt en vervolgens hard duwt met beide duimen tot het klikt.
Als het zo niet lukt klopt kun je misschien kijken of er iets niet juist gepositioneerd is, bv een inkeping niet op de juiste plaats of de dichtring niet juist gepositioneerd.
En als laatst wellicht een juwelier benaderen, misschien dat hij op afspraak iets kan betekenen?
Mocht je de deksel met een mesje opengewipt hebben dan kan het zijn dat je de kast en/of deksel wat beschadigd hebt.
Dit moet je dan afwerken zodat het weer past.
Ik neem een stevige houten lat. Het horloge leg ik ondersteboven op twee dikke doeken. Op het deksel een keukendoek. De lat er dwars overheen, handen op de uiteinden van de lat en dan met het volle gewicht erop. Klik.
Als je in het bezit bent van een bankschroef, kun je deze hebruiken als kastsluiter.
Net als latjes en een paar dikke boeken gebruiken_@Omabido)
Ook bij de bankschroef gebruik je twee latjes met een breedte van het deksel en de bovenzijde van het horloge, Houdt de latjes tussen de bekken van de bankschroef, schuif het horloge met het deksel er tegenaan tussen de latjes en draai de bankschroef langzaam dicht, even contrelren of het deksel goed zit en dan verder draaien tot de klik.
Ik heb nagenoeg alle tips geprobeerd die ik heb gehad. Vriezer… helaas, knijpen met de duimen, deksel goed aangebracht. Zere vingers.
Uiteindelijk heb ik het horloge (zonder hamer,overigens) dichtgekregen om een hefboomprincipe te gebruiken.Niet met latten, dikke boeken of een bankschroef(!) (klinkt echt alsof ik mn klokkie pijn ging doen)
Maar ik heb het horloge dichtgeknepen en de andere helft op de vensterbank gelegd en dan met mijn volle gewicht het deksel dichtgedrukt…