Kast van horloge opnieuw 'verchromen'

Beste forum leden, ik heb onlangs dit zakhorloge aangeschaft. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een nieuwe laag op de kast laten zetten zodat het er weer netjes uitziet. Als het horloge eenmaal binnen is dan zou ik hem graag een beurt willen geven en de kast er weer als nieuw uit willen laten zien.

Hoeveel zou zo’n nieuwe laag(en polijsten) kosten en heeft iemand een goed adres waar ik dit kan laten doen? Dank voor uw tijd.

1 like
1 like

Het beste kun je naar haveman in Voorburg, die verchromen en vergulden horlogekasten, daar heb ik goede ervaring mee, Maar je moet het binnenwerk, glas, wijzerplaat eerst demonteren voordat je hem opstuurt of bezorgt, en vooraf polijsten, of hun doen dat. De kosten daarvan zijn tussen de 70 en 110 euro, en vergeet je kroon niet. Heb je er geen ervaring mee, hier op het forum zijn best veel horlogemakers die je op een nette betaalbare manier daar mee willen helpen

1 like

Dank voor het antwoord. Ik heb er inderdaad geen ervaring mee, dus dan zal ik kijken of een HF lid het kan doen, of misschien wat horlogemakers bezoeken na de lockdown.