Hi,
Een tijdje (3 jaar) terug heb ik het volgende horloge gekocht op een markt in Vietnam:

Een “smiths 6b/346”. Nou is de kast niet origineel, maar (ik denk, ik ben geen expert of iets wat daarop lijkt) het uurwerk van wel. Ik ging er toen al niet vanuit dat hij echt was, hij was immers een euro of 20-30, maar mij leek het toch leuk om te hebben.
Omdat het uurwerkje wel origineel lijkt vind ik het toch een bijzondere vondst. Echter, de kast om het uurwerkje heeft echt wel zijn beste tijd gehad, en ziet er gewoon niet meer mooi uit (naast dat het gewoon een goedkope flutkast is). Daarbij komt ook nog dat hij iets te groot is voor het uurwerk, waardoor je als de achterkant eraf is, langs de wijzerplaat kan kijken.
Mijn vraag. Is het mogelijk om het uurwerkje en de plaat inclusief wijzertje over te zetten naar een andere kast die er wat meer bij past? Ik dacht zelf aan een simpel rvs kastje, mineraalglas. Dan is het tenminste iets wat ik zelf nog zou dragen, inclusief leuk verhaal. Zo ja, hebben jullie aanraders wat ik er omheen kan zetten. Ik ben zelf redelijk handig, maar heb geen gereedschap voor horloges.
In ieder geval hartelijk bedankt!
Originele post: