Katwijk Rolex

OK mensen, biecht op. Wie was dit?

Kan iemand we wel uitleggen hoe je een rekening van een andere partij koppelt aan ApplePay?

1 like

Was ik.
NA topic volgt

20 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Welke Rolex had je op het oog?

6 likes

Ik stuur je dadelijk een linkje door met meer uitleg.

10 likes

Tis nie eenvoudig.

Aan applepay ,zit een creditcard gekoppeld voor automatische betalingen. Er zijn recent een paar honderdduizend applepay accounts gehacked en te koop aangeboden op het internet.

Daarmee kunnen mensen valse creditcards maken waarmee spullen worden gekocht.

Die creditcards worden blijkbaar verhandeld in NL.
Ik heb zelf een van mijn kaarten door de schredder mogen trekken omdat er een oud applepay id aanhing.

Gelukkig dekt de creditcard maatschappij deze ellende alhoewel het een rare ervaring blijft als opeens in 10 minuten eem hele bos met boekingen plaatsvind die je zelf niet hebt gemaakt.

1 like

Geeft de politie tegenwoordig duidelijke ‘mugshots’ vrij? Normaal gesproken wordt er toch een balkje over de ogen gelegd?

Het balkje zit in dit geval over zijn mond, genoeg onherkenbaar? :man_shrugging:

4 likes

Mwa… :wink:

Wat misschien nog wel het meest shocking is aan dit verhaal is dat er dus juweliers zijn die Rolexen op voorraad hebben :astonished: :wink:

Snap ook nog niet helemaal hoe je met een link een Apple Pay account aan je bankrekening kunt hangen. Gebruik Apple Pay zelf ook en moest toch best wat stappen door om mijn eigen rekening aan mijn eigen apple account te hangen.

1 like

AD’s hebben zeker Rolex op voorraad, ik denk zelfs dat er SS modellen zijn maar uit het zicht in de kluis. Maar in dit geval betreft het een grijze markt dealer.

Genoeg blonde jongens hier op het forum.

Volgens mij is men niet zo enthousiast hier over de betreffende grijze in Katwijk.

Dus als er eerdaags een post komt met “help, ik heb problemen met mijn rolex gekocht bij xxxx”
Ladies and gentleman, we got him.

Ok nu serieus.
Zij heeft op een link geklikt. Dus vergelijkbaar met de bezorgers fraude smsjes en belastingdienst smsjes waar ze ook een link mee sturen?

Met mondkapje best lastig, maar verder best goed beeld.

Dan hebben ze hem nog niet.