Kavel Horloges

De movement heeft wat waterschade, de plaat ziet er goed uit, heb er geen afbeelding meer van omdat het als is verzonden voor een servicebeurt, de totale kosten waren maximaal 200,- dit is de Omega De Ville trouwens, https://ibb.co/RNDRrTB.

Dat klopt, ik had na het maken van deze post ook direct even advies gevraagd aan een horlogemaker, vandaar.

Knap dat ie dat zo van afstand kan zien. Goedkope horlogemaker ook.

3 likes

Foto van 't uurwerk erbij verzonden. Zo knap is 't niet dan.

Je hebt duidelijk niemand nodig. Veel plezier :wave:

6 likes

Vind het persoonlijk een hele mooie horloge voor mā€™n persoonlijke collectie, vind het juist wat hebben zo.

Waarom hier om advies vragen als je zelf al de antwoorden klaar hebt?

Nogmaals, deze post had ik gemaakt toen ik nog helemaal geen antwoorden had.

Buiten dat snap ik dat mā€™n antwoorden bijdehand over zouden kunnen komen omdat ook jullie mij gewoon willen helpen, dat is niet mijn bedoeling en ik waardeer iedere reactie, sorry hiervoor.

1 like

Denk je met deze horloges quitte te spelen na alle reparatie kosten? :thinking:

Dat denk ik namelijk niƩt maar om met een favoriete film quote te eindigen:

Itā€™s a free country brother.

1 like

Het is meer dat ik de geschiedenis van Sicura zeer interessant vindt, de Sicura loopt inmiddels nu gewoon, misschien even schoonmaken en er wat olie bijdoen, de kast wat polijsten, nieuw glaasje. Geen idee hoeveel 't kost bij deze maar er zit nog wat leven in voor eigen gebruik.

2 likes

De sicura heeft een verchroomde kast. Dus polijsten wordt hem niet. Wat schoonmaken en olie bij doen? Een service dus? Maar de meeste horlogemakers zullen niet willen werken aan een pen anker uurwerk. Nieuw glas hoeft niet want dat is wel te polijsten.

Toch is dat wel jammer, want penankers zijn wel interessant vanuit ā€˜horologischā€™ oogpunt.

1 like

Dat wist ik niet, ik zal iniedergeval eens rondkijken of er mogelijkheden zijn

Meh, het is gewoon minder kwalitatief dan een normaal uurwerk. Ik heb die Sicura submarines ook nooit begrepen, het is goedkope kwaliteit maar toch nog best wat waard.

Het is eenvoudiger kwaliteit, maar ook merken zoals Oris hebben jaren lang penankers gemaakt (al dan niet omdat ze geen horloges met ankergang mochten maken). Ze kunnen prima lopenā€¦
Ze slijten wel naarā€¦

Ik denk dat de sicura gewoon 90% de prijs wordt bepaald door de looks. Die zijn best wel goed.

90% looks, dat klinkt als sommige andere merken :slight_smile:

1 like

Denk dat mensen het ook interessant vinden dat Sicura uiteindelijk Breitling heeft overgenomen

Ik denk dat vooral mensen met een Sicura dat een interessant verhaal vinden :wink: .

3 likes

Oris was vroeger een goedkoop merk :face_with_hand_over_mouth: Het merk is tegenwoordig veel luxer.

Altijd bij een sicura advertentie: ā€œsicura by Breitlingā€ :upside_down_face::grimacing:

1 like