Kavel Horloges

Zojuist deze 2 Horloges in een kavel erbij gekregen, liefde hebben ze zeker nodig, enig idee of deze horloges het waard zijn om te servicen en enig idee wat de actuele waarde zou zijn?

Omdat ik hier geen foto kan uploaden heb ik een externe link naar de afbeelding bijgevoegd; https://ibb.co/pxxMTm8

Met vriendelijke groet,

Timo

Beste Timo, tja die horloges hebben enorm veel liefde nodig, en dan nog, ik zal eerlijk zijn, geef die horloges aan een beginnende horlogemaker die een beetje kan oefenen, of voor onderdeeltjes, Die horloges, hebben helemaal geen waarde, ze zijn te slecht, Volgende keer hoop ik, misschien een beetje meer geluk

1 like

huh, wat een onzin … ik zie een certina.

definieer “slecht” ?

2 likes

Dacht dat een Certina blue ribbon juist een aanbevelenswaardig vintage horloge was?

1 like

Veel liefde nodig en leuke horloges, niet helemaal waardeloos als je ze opknapt.

1 like

Maar total loss als je ze niet zelf kan herstellen.

Ja, een Certina, maar als Tino deze horloges ergens binnen moet brengen, moet hij heel erg blij zijn dat hij zijn eigen geld terug krijgt bij verkoop ervan. En dat is een eerlijk antwoord naar Tino toe,

2 likes

Hoeft niet altijd een probleem te zijn. Maar naar een horlogemaker is niet goedkoop. @Tokes heeft weleens een wrak omgetoverd in iets leuks.

1 like

Moeten horloges alleen gezien worden als investerings objecten?

3 likes

Deze horloges laten servicen kost ongeveer even veel geld dan je ervoor terug krijgt.

Had zelf meer hoop voor de sicura… duikers zijn populair dus ik ga er vanuit dat zo’n sicura zon 200-300 euro oplevert. Ben je zo ook kwijt aan service als er iets tegenvalt.

3 likes

Nee juist niet, Maar Tino is hier nieuw, en stelt de vraag, krijgt hij van mij ook een eerlijk antwoord, en ga ik hem niet onnodig op onkosten jagen.

4 likes

Ze zijn gekocht in een kavel. Dus is dit handel waarschijnlijk. Kopen om van de redelijke dingen je investering eruit toehalen en het liefst een leuk zakcentje er aan overhouden. Gok ik zo. Niets mis mee, maar dat is gok ik de achterliggende gedachte.

1 like

Beste Sarila, de kroon zit niet vast en de wijzers draaien waarschijnlijk heeft de certina een kleine servicebeurt nodig van +/- 90 euro, de Sicura loopt deels maar stopt weer na enkele minuten dus dit zal ook niet een super duur probleem zijn. er zat bij dit kavel ook een Omega seamaster van 1960, de volledige service voor deze Omega was in totaal +/- 200,- dat is nogsteeds een hele mooie prijs voor één omega die jij waarschijnlijk “total loss” zou verklaren.

Die ene omega maakt je hele deal prima. Deze 2 zijn t gewoon niet. Niet zo defensief vriend.

Foto van de seamaster?

1 like

Gok dat in de Sicura een penanker zal zitten? En de Certina heeft helaas veel sleet op de kast. Ik zou er niet veel moeite of geld in stoppen persoonlijk.

1 like

Maar dat had jij er niet bij geschreven, van die Omega. Nu zit je deal wel goed hoor, zelfs heel goed waarschijnlijk.

https://ibb.co/YW21fXW, https://ibb.co/f0VvbcR.

Ook zat er een Omega De Ville quartz, de Omega De Ville was wel vastgelopen en heeft een servicebeurt nodig, er zat ook een Pontiac Hydraulica bij die perfect liep.

Nou Sarila de prijs is reeds bepaald, dat het maar duidelijk is.

5 likes

Heb je ook een foto van de plaat van die seamaster?

Dat movement ziet er verschrikkelijk uit.

maar wel hulp willen met een waardebepaling :joy:

3 likes