Keerpunt

Heren,

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest begin ik hier maar weer met posten, stil heb ik niet gezeten en ben nu op een bepaald punt aangeland van ‘verzadiging’. Nu heb ik een aantal ideeën een daarvan bestaat eruit om een aantal horloges te verkopen/ in te ruilen op een 3-tal horloges die nog op mijn wensenlijst staan, namelijk:

Omega Speedmaster Professional
Rolex Submariner NoDate
Longines Legend Diver

De Speedmaster omdat het een icoon voor mij is. Ooit in bezit gehad een tijd geleden verkocht en het begint weer te kriebelen. De SubND omdat ook dit een icoon is en gewoon een no-nonsens horloge. De Legend Diver tja… Bekijk hem eens zou ik zeggen.

Nu een paar foto’s van mijn collectie:

http://img43.imageshack.us/i/foto1ot.jpg/][img]http://img43.imageshack.us/img43/4703/foto1ot.th.jpg[/img

http://img20.imageshack.us/i/foto2ni.jpg/][img]http://img20.imageshack.us/img20/148/foto2ni.th.jpg[/img

Inmiddels is de Meistersinger verruild voor een witte Fortis B-42 Flieger Day-date

De horloges die ik eventueel zou willen verkopen zijn:

Sinn 756
Oris Chronoris
Precista PRS-3 LE
Tissot Visodate
Fortis B-42 Flieger Day-date witte plaat

(doe maar een bod ;-))

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening wat zouden jullie doen?

Volgens mij werkt het verkopen op het forum anders.
Maar wie ben ik om te oordelen.?:+
Gr,
L.R.

Beste LR,

Dat weet ik zelf ook, het is ook geen verkooptopic me dunkt… Enfin, mijn vraag is aan jullie wat zouden jullie doen? Wat zou jij verkopen/kopen? De horloges houden of alles eruit en 1 ‘grail’ terugkopen?

[quote=Opdakje schreef]

… alles eruit en 1 ‘grail’ terugkopen?[/quote]

Kun je niet :wink: binnen een maand jeukt het weer :smiley:

tja lastig, vond wat je in je collectie hebt ook niet verkeerd …zou er nog eens over denken.
wat je wilt is ook wel te verkrijgen met een beetje sparen …

heey! Daar is tie weer :slight_smile:

poehee! (aldus tommy van tommy en ieneminie…)

Lastig lastig. Ik snap je overweging. keuze uit 1 of een enkele is veel rustiger. Ik zou de tissot, de precista en de fortis er zowieso uitgooien. De Sinn twijfel ik over en de Oris pas eruit als je de speedmaster hebt :slight_smile: (is die oris met oranje of rood??)

De SND zou ik zeker kopen, is gewoon goed beschreven door je!

wijsheid gewenst!

Ik snap het wel, zelf ik met mijn bescheiden collectie met exemplaren die ik heel graag wilde hebben en waar ik nog steeds blij mee ben bedenk wel eens: Zou ik ze allemaal verkopen en er 1 horloge voor terug nemen, dit ook omdat ik dat horloge dan altijd bij me heben ik niet het slachtoffer word van een inbraak waarbij de hele collectie word gestolen, voorlopig doe ik het maar niet, maar ik snap het wel!

Ik zou het doen; als je 2 of 3 toppers hebt, wordt je echt elke keer weer blij als je er 1 omdoet; heb er zelf ook niet veel, maar ben welk elke dag weer blij als ik een keus heb gemaakt uit die paar die ik heb!

gr,Joep

Ieder is anders, ik ben geen flipperaar, dus ik zou doorsparen.

De legend diver krijg je geen spijt van ben op dit moment aan het zoeken naar een leuke deal en ja het is een geweldig horloge dus…succes met de zoektocht…

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Heren,

Dankjewel voor de reacties tot zover! Misschien moet ik nog iets wat verder toelichten het is niet zodat ik nu ongelukkig ben met de horloges die ik nu heb en het zijn m.i. ook niet de minste maar zelf merk ik dat het bezit van de zaak het einde van het vermaak is :wink:

Zo blijven een aantal horloges echt in de collectie aangezien ik er lang achteraan heb gezeten en ze al jaren wilde, denk aan de 903, 356, 103 en de Fortis B-42 Chrono. Deze zullen dan ook niet snel verdwijnen, en geven me iedere keer een goed gevoel als ik ze omgesp.

Wel heb ik hierdoor gemerkt dat ik eigenlijk niet geschikt ben voor impulsieve aankopen, ze geven me maar kort voldoening. Daarom zou ik graag een aantal verkopen zodat de collectie wat compacter wordt en daarna langzaamaan de eerder genoemde 3 stukken toevoegen.

Overigens heb ik een paar weken geleden de nieuwe Rolex Submariner Ceramic gepast ook wel een fijn horloge maar meteen een stuk kostbaarder dan een SubND en is het niet leuker om op termijn een SubND en een GMTIIC te bezitten?

Opdakje Schreef:

Heren,

Dankjewel voor de reacties tot zover! Misschien
moet ik nog iets wat verder toelichten het is niet
zodat ik nu ongelukkig ben met de horloges die ik
nu heb en het zijn m.i. ook niet de minste maar
zelf merk ik dat het bezit van de zaak het einde
van het vermaak is :wink:

Zo blijven een aantal horloges echt in de
collectie aangezien ik er lang achteraan heb
gezeten en ze al jaren wilde, denk aan de 903,
356, 103 en de Fortis B-42 Chrono. Deze zullen dan
ook niet snel verdwijnen, en geven me iedere keer
een goed gevoel als ik ze omgesp.

Wel heb ik hierdoor gemerkt dat ik eigenlijk niet
geschikt ben voor impulsieve aankopen, ze geven me
maar kort voldoening. Daarom zou ik graag een
aantal verkopen zodat de collectie wat compacter
wordt en daarna langzaamaan de eerder genoemde 3
stukken toevoegen.

Overigens heb ik een paar weken geleden de nieuwe
Rolex Submariner Ceramic gepast ook wel een fijn
horloge maar meteen een stuk kostbaarder dan een
SubND en is het niet leuker om op termijn een
SubND en een GMTIIC te bezitten?

Je bent niet de enige. Zoals op 't verkoopgedeelte te zien zijn er een hoop meer.

Betreft Rolex, heb niks met de GMT, zou dan voor een Daytona gaan. SND vind ik wel weer top!

De SND is een geweldige keuze! :)-D
Maar naast de (dure) knallers die je noem zou ik ook een ‘beater’ in de collectie houden. Ikzelf zou namelijk naarbepaalde gelegenheden de hele dure horloges niet zomaar omdoen.

Edit.
En je schrijft dat je de nieuwe Sub Ceramic om heb gehad. Wat betreft het verschil met deze en de SND 14060 zou ik niet naar de prijs kijken maar naar het verschil in indexen en de grote van de lugs etc.

Zeker de SND en de nieuwe SubC zijn totaal verschillende horloges qua uiterlijk maar ook qua beleving en gevoel in mijn optiek. Wat ik bedoel is dat ik met de mogelijke aanschaf ruimte laat om op termijn een GMTIIC aan te schaffen, totaal ander uiterlijk dan de SND.

Overigens qua beaters heb ik dacht ik genoeg spul in de collectie… Seiko Monster, Seamaster, Sinn UX

Inmiddels heb ik toegang gevraagd tot het verkooptopic en zal weldra wat te koop zetten op het forum.