Heeft iemand ervaring met het gebruik van diamantpasta van Kemet voor het verwijderen van een kras in een horlogeglas?
Het is het glas van een Casio Edifice 5193 solarpowered, radiocontrolled. Ik heb geen idee of dit mineraalglas is, hardlex of saffierglas.
Probeer dat eerst uit te vinden. Weet je zeker dat het een van die drie is, en geen plexi? Vervangen zal waarschijnlijk goedkoper en veel, véél eenvoudiger zijn dan proberen polijsten als het geen plexi is.
Zelf vervangen durf ik niet goed. Het is het horloge van een vriend dat ik beetje aan het reviseren ben. Het glas er uit persen en een nieuw in persen heb ik nog maar één keer, zonder resultaat, geprobeerd.
Daarom probeer ik gewoon het glas te polijsten.
Wanneer je alleen met polijstpast gaat werken, ga je de kassen polijsten, anders blijven deze zichtbaar.
Krassen moet er eerst uit slijpen of schuren, zodat je 'n gladde oppervlakte krijgen, die je uiteindelijk gaat polijsten.
Ik heb veel ervaring met diamant pasta, het is een kwestie van enorm veel poetsen. Paste in de verschillende gradaties een voor een toepassen en wrijven wrijven wrijven. Vaak meerdere sessies. Ik ben soms met mineraal glas (van Seiko’s) al avonden bezig voor optimaal resultaat. Dus veel arbeid;)
Interessant. Welke gradaties gebruik je? En manueel of met een dremel? Ik heb ook een paar kandidaten liggen waar ik eens wil op oefenen
Ik heb zo’n set van 20 gradaties van 40micron tot 0,5 micron. Ik merk dat met een microvezel (zonnenbrillendoekjes) het het beste werkt. Daar kun je meer druk mee uitoefenen. Een dremel gebruik ik om de kast mee te doen.
Top! En gebruik je dan voor elke gradatie een ander doekje?
Welk merk van pasta gebruik jij? Ik heb nog maar enkel de refill and repair van Polywatch gebruikt.
Ik heb nu een e-mail naar Kemet gestuurd om info te vragen over hun pasta.
Neuh, gewoon hetzelfde doekje altijd. En ik had ze van Ali.
Ok dan, dank u.
Ik ga nog eens op zoektocht bij AliExpress
12 verschillende diamantpasta´s bij AliExpress gekocht.
Ze zijn zonet geleverd. Ik kan binnenkort aan de slag gaan.