Kemmner Turtle

Hi all,

Onlangs heb ik een Kemmner gekocht op uhrforum. Leuk klokje dat in direct zonlicht prachtig het licht weerkaatst. Kortom: een echt zomerklokje.

Specs: 43 mm, saffierglas met AR coating, swiss ETA

Kwaliteit is vergelijkbaar aan een steinhart. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Proficiat!

Vinguru Schreef:

Ben
benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ziet er leuk uit. De blauwe wijzerplaat straalt je idd tegemoet. Wel herken ik wat inspiratiebronnen. Zelf vind ik de schuine datum en dat je tegen de zijkanten van de 1e schakels aankijkt jammer.

Thx! Ja, inspiratie is duidelijk :slight_smile:

Het is niet zo slick als een seamaster maar daar is de prijs ook naar. Voor mij een perfect vakantiehorloge.

Vinguru Schreef:

Voor mij een perfect
vakantiehorloge.

Kan me voorstellen. Lekker sportief, maar ook wel netjes te dragen (zo ver je een toolwatch als net kan dragen, maar als 007 het kan… B)-)

En daarbij niet zo diefstal gevoelig en schade doet denk ik ook minder zeer. In ieder geval aan de portmonnee ivm een Seamaster.

Roland Kemmner maakt kwalitatieve klokken, sterk in afwerking en materialen maar dat kan ook niet anders, hij was ooit production engineer bij Fricker en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor o.a. de originele Precista Dreadnought.

Ik heb een iets andere uitvoering gehad:

Explore Eric Pezik Pajoow

Geniet ervan!

Eric

Vinguru Schreef:

Hi all,

Onlangs heb ik een Kemmner gekocht op uhrforum.
Leuk klokje dat in direct zonlicht prachtig het
licht weerkaatst. Kortom: een echt zomerklokje.

Specs: 43 mm, saffierglas met AR coating, swiss
ETA

Kwaliteit is vergelijkbaar aan een steinhart. Ben
benieuwd wat jullie ervan vinden.

prachtige kleur en hoe is ie in het donker qua lume ?

edit : proficiat !