… Maar niet om te kopen, in dit geval.
Zoals veel horlogeliefhebbers kijk ik altijd wat mensen om hun pols hebben. In bijna 100% van de gevallen kijk ik snel weg. Maar soms…
Vanmorgen bracht ik een van mijn jongens even naar school in de Triumph. (tu) Kom aan de praat met een andere vader met de 45mm Omega PO (chrono, oranje bezel, oranje leren band!) aan zijn pols. Na een opmerking merkte ik dat hij niet echt into horloges is… hij was meer geïnteresseerd in de Triumph waarin ik reed. Tja, dat boeide mij op dat moment niet!
En vanmiddag, in de rij voor de kassa bij de supermarkt een man voor me met een SeaDweller met de Ceramic Bezel. En dat was wel een liefhebber! Meteen een gesprek over de keuze voor een Ceramic SD en het gebruik ("…tja, krassen… over een paar jaar gewoon een servicebeurt en dan kan 'ie weer tegenaan!")
Hij vertelde dat en collega een fake had meegenomen vanuit Macau… “Niet van echt te onderscheiden. Doos, boekjes, alles. We hebben 'm zelfs gewogen op een digitale weegschaal. Hij was zelfs even zwaar. Enig herkenningspunt is de namaak ‘valve’ aan de zijkant.” Kijk dat vind ik toch wel belangrijke info om even te delen!
Menno
De Omega in kwestie (plaatje van het 'Net)

Menno
Pas op, want ook van deze Omega zijn absoluut perfecte neppers in de handel, zelgs met doos en papieren, dus weet van wie je koopt.
thieuster Schreef:
… Maar niet om te kopen, in dit geval.
Zoals veel horlogeliefhebbers kijk ik altijd wat
mensen om hun pols hebben. In bijna 100% van de
gevallen kijk ik snel weg. Maar soms…
Vanmorgen bracht ik een van mijn jongens even naar
school in de Triumph. (tu) Kom aan de praat met
een andere vader met de 45mm Omega PO (chrono,
oranje bezel, oranje leren band!) aan zijn pols.
Na een opmerking merkte ik dat hij niet echt into
horloges is… hij was meer geïnteresseerd in de
Triumph waarin ik reed. Tja, dat boeide mij op dat
moment niet!
En vanmiddag, in de rij voor de kassa bij de
supermarkt een man voor me met een SeaDweller met
de Ceramic Bezel. En dat was wel een liefhebber!
Meteen een gesprek over de keuze voor een Ceramic
SD en het gebruik ("…tja, krassen… over een
paar jaar gewoon een servicebeurt en dan kan 'ie
weer tegenaan!")
Hij vertelde dat en collega een fake had
meegenomen vanuit Macau… “Niet van echt te
onderscheiden. Doos, boekjes, alles. We hebben 'm
zelfs gewogen op een digitale weegschaal. Hij was
zelfs even zwaar. Enig herkenningspunt is de
namaak ‘valve’ aan de zijkant.” Kijk dat vind ik
toch wel belangrijke info om even te delen!
Menno
De Omega in kwestie (plaatje van het 'Net)
http://www.brandnamewatchauctions.com/Photos/omega
_ctr.jpg
Menno
Ja, gebeurt wel eens. Een hele zaal vol met van die rare snuiters die dan ergens in 't zuiden van 't land of binnenkort midden in het land elkaar tegenkomen.