Kennen jullie dat gevoel?

(Grand) Seiko dan ?

6 likes

Wellicht ook maar eens een Seiko proberen? Nog nooit een gehad. Merk wel dat ik van zowel Timex, Citizen, Hamilton, Longines als Tudor kan genieten. De aanschafprijs zegt zeker niet alles :grin:

1 like

Haha, heb ik een gehad, wel mooi hoor, maar niet voor herhaling vatbaar.

3 likes

Grand Seiko is gewoon prachtig. Maar je moet de Japanse perfectie en vakmanschap wel kunnen waarderen, ik vond het geweldig maar mijn GS is ten onder gegaan aan de flipperitus. Komt nog wel terug.

2 likes

Kan mij grotendeels vinden in je leuke verhaal :blush: en ook de vele opmerkingen 🫣 hoop dat ik ook een keer de ā€œrustā€ ga krijgen :hushed:

2 likes

Probeer er eens eentje van 30K.
Wat je dĆ n voelt. Onbetaalbaar. :blush:

2 likes

Ik heb er voor gekozen alleen een Seiko collectie te willen. Brengt veel rust, mooie historie en ontdek nog steeds nieuwe/ouwe dingen.

p.s. prachtige duiker

3 likes

Is that you @koekoek?

2 likes

Er is maar 1 echte @koekoek

3 likes

Herkenbaar. Mijn MM200 krijgt ook veel polstijd.
Zo gemakkelijk, zorgeloos, en best mooi.

Maar soms mag het wat verfijnder zijn. En naar de toppers staren geeft toch meer voldoening. 10-15x meer voldoening? Waarschijnlijk niet, maar hoe hoger op de curve, hoe assymptotischer het wordt.

1 like

Inderdaad. En zelfs voor minder dan 600 euro heb je leuke, mooie, prettig drasgbare horloges.
Veel plezier met deze NA.

1 like

Ik ben blij dat ik ook een aantal ā€˜begeerlijke’ horloges heb, waar ik ook van kan genieten en die niet weg hoeven omdat ze geen brood eten, maar mijn beste aankopen van de laatste jaren waren max 250 euro nieuw of max 100 euro tweedehands.

1 like

Join the club.
Uiteindelijk evalueert je smaak en de hobby. Wat maakt het allemaal ook uit. Je hebt er toch een leuke tijd me?

Misschien heb je over 3 jaar wel geen enkele Omega en Seiko meer en een VC 222.
Koop, verkoop, ruil en geniet. Het leven is te kort voor uitgebreide psychologische theorieƫn over materialistische zaken.

Doe wat je leuk vind nu je nog kan. Sluit af en toe je kist, neem zo nu en dan een pauze van HF en geniet.

3 likes

Mooi gesproken Nash!

2 likes

Helemaal mee eens!
En persoonlijk heb ik moeten wennen (en vooral accepteren!!) om de door mijzelf, aan mezelf, opgelegde beperking dat ik een duur horloge had er niet nog een ā€˜nodig’ had, los moest laten.

Lang geleden losgelaten en geniet nu net zo goed van de Aerospace als een van m’n G shocks.

Beetje net zoals open kunnen/willen staan voor uiteenlopende muziek stijlen. Gewoon genieten van waar je op dat moment zin in hebt.

En nu dus weer ā€˜ineens’ een opkomend borrelend gevoel voor een MM200ā€¦šŸ«£

3 likes