Kennen jullie het gevoel; je gaan storen aan de uiterlijke kenmerken van een (of meerdere) van je horloges, nadat je een ander horloge hebt gekocht? Dat heb ik deze week ervaren!
Mijn NA (ja, hier volgt ZEKER nog een NA-topic van) ligt zo ontzetten strak en en mooi op mijn pols, dat ik me ineens begon te storen aan de manier waarop mijn Seiko 5’jes dat niet lagen. Niet dat daarin ineens iets was veranderd, maar zo voelde dat wel…
Bij het opzoeken van informatie voor het kopen van mijn eerste 5’je, had ik dit punt wel al eens voorbij zien komen. En ik moet zeggen, het valt op, maar stoorde me voorheen nooit. Tot nu dus, tijd om daar iets aan te doen. Gelukkig is daar het almachtige internet en moest ik het wiel niet zelf uitvinden.
Ik zal het maar gewoon vertellen; ik stoorde me ineens aan de dikte van de glazen caseback. Zo, dat is eruit. Leuk, dat je het uurwerk kan zien, maar zo speciaal vond ik dat nu ook niet meer. Gelukkig was ik daarin niet alleen en kon ik op Reddit het e.e.a. aan informatie vinden om daar iets aan te doen. Het idee was geboren, “Project caseback veranderen”.
Het was nog best een zoektocht, maar uiteindelijk voor nog geen €10,- twee tweedehands casebacks op de kop kunnen tikken. Paar rondjes in de ultrasoon reiniger en vervolgens op zondagochtend aan de knutsel. Zelf moet ik toegeven, project geslaagd. De casebacks die ik heb gekocht zijn net geen millimeter dunner dan de glazen caseback waarmee het horloge geleverd wordt. Ik hoor je denken: “Nog geen millimeter? Is dat het dan waard??”
Ja, voor mij wel! Mijn NA ga ik niet dagelijks dragen, maar deze 5’jes wel. Dat moet ik uiteraard wel met plezier kunnen blijven doen. Zie hieronder het eindresultaat. Die 1mm valt volledig weg aan de achterkant van het horloge, daardoor draagt het horloge een stuk dichter bij de pols en krijg je minder UFO ervaring, zoals het op Reddit werd genoemd. ME = HAPPY!
Oud:
Nieuw:
Nieuw:
20230827_112209|666x500 !
En hierbij nog een sfeerbeeld om af te sluiten; mijn slankere SNXS77 en SNXG47.
20230827_113345|690x492
Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust! En voor nu, bedankt voor het lezen en geniet van de zondag.