Hoi, enige tijd geleden kwam ik op internet een vintage horloge merk tegen, en ik vroeg mij af of iemand er meer info over heeft. Het gaat over ‘Shanghai’, maar als ik er over opzoek krijg ik tegenstrijdige informatie. Ik vroeg mij af welke periode dit bedrijf horloges geproduceerd heeft, en of het daadwerkelijk kwaliteitsvolle horloges zijn (waren) - zijn ze überhaupt vintage? Mocht iemand het merk kennen, vertel me alles wat je erover weet!
Helaas, alleen een Chinees restaurant bij ons in de wijk.
Hier zoeken op “Shanghai” geeft 50+ topic hits. Dus de vraag in het onderwerp is positief beantwoord.
Eerste horloge in 1957. Ik heb zelf een NOS uit ca. 1980. Uurwerk daarvan is de Tongji (Chinese Standard Movement). Kwaliteitsvol? Beauty is in the eye of the beholder. Was Trabant een kwaliteitsauto? Hij gaf mobiliteit.
Voor meer informatie, nodig ik je uit zelf te gaan zoeken. Zoveel leuker
Bekende fabriek. Ik heb er ook eentje van. Het type uurwerk varieert, afhankelijk van de periode waarin het horloge geproduceerd is. Ze zijn begonnen met het Chinese Standaard Uurwerk, waar @lencoth er blijkbaar eentje van heeft.
Die van mij is uit een latere periode, maar welk uurwerk die heeft weet ik niet zo uit mijn hoofd. Wiki:
klinkt als zwitserse kwaliteit
De vintage exemplaren moeten zeker niet onderdoen voor doorsnee Zwitserse horloges uit dezelfde periode. Bekende en grote fabrikant, soms worden er op veilingsites wel eens exemplaren aangeboden die een samenraapsel zijn van oude en namaak onderdelen en niet de verwachte kwaliteit bieden.
Hey, thanks for the info!
Ik ben op zoektocht uit hoor, nu het horlogeforum aan het afkammen (zat eerst op google en het werd allemaal wat tegenstrijdig wat daar verteld werd).
Lijkt me wel iets, ik denk dat ik mij er een ga aanschaffen, even het diepe water in (of over :’ )
Nee alleen, ni hao
Maar wel we mooi horloge