Kennen jullie het ook?

Ik moet zeggen dat ik er ook goed in begin te worden.
Vorige week twee maal in Roermond geweest in het outlet centre, maar helemaal niks gekocht.
En geloof mij, er ligt genoeg. :see_no_evil:

2 likes

Haha. Mm waar hadden we t gisteren over.:roll_eyes::roll_eyes: Van harte met de aankoop!

Aaah, tja… Ik zou niks kopen voorlopig, weet je nog? :see_no_evil:

1 like

[quote=“ErikST, post:1, topic:165275”]
Ben benieuwd naar jullie aankopen waarvan je weet… Dat het geen eeuwige blijvers worden, maar je moet ze hebben gehad!
[/quote

Waarom “moet je ze hebben gehad” eigenlijk?

Haha. Is bijna goed gegaan. :wink:

1 like

Om te beginnen, mooi horloge heb je gekocht.

Nee dat heb ik niet echt, ben niet zo gevoelig voor koopjes.
Maar zo nu en dan kom ik wat tegen waarop ik direct verliefd raak. Dan wacht ik altijd heel even, is de liefde er dan nog moet ik tot een aaschaf over gaan.

Nog erger. Heb ij nieuwe kleding en dan moet er een passend horloge bij komen.
Nu wil ik bijvoorbeeld wat mooi groens in de collectie erbij. Dat terwijl mijn zomerse squal nog niet binnen is en de Oris zoektocht nog loopt…

Voor mijzelf rechtpraten om aan te schaffen doe ik niet. Verliefd is verliefd.

Omdat ik ooooit een keer een radar gestuurde Seiko had… En de manier hoe dat wijzertje naar de juist tijd liep… :heart_eyes:

1 like

Had ik ook, totdat ik een Panerai 44mm heb gepast met die aparte case van ze. Zit echt als gegoten! Zou ik zeker nog overwegen als ik u was…

Hier kan ik me wel bij aansluiten. Sommige kasten kunnen toch prima in een groter formaat gedragen worden.

Zelf draag ik ook liever niets groter dan 41mm. Maar bijvoorbeeld een 42mm Panerai Radiomir stond best iel op mijn (niet bijzonder grote) pols. De 45mm stond veel beter.

1 like

Ik draag bij voorkeur ook zeker niks groter dan 41mm, ondanks mijn 19cm pols… Maar er zijn zeer zeker uitzonderingen!

Ik koop in principe ook niks meer boven de 42mm.

Maar deze moest gewoon, voor deze prijs.
Vorige week in Roermond ook al een Astron gepast, maar dat werd hem niet. (icm prijs)

Maar deze, titanium & ceramic met een vrij ‘rustige’ wijzerplaat…
Mega mooi glas erop…

De band is de mooiste die ik ooit bij een Seiko heb gehad.
Ik kan er wel aan wennen, denk ik.

2 likes

Maar terug on-topic… Eh, klinkt heel herkenbaar. Downscalen in aantallen en “waarde” maar vervolgens vanwege het ruilen of iets interessants voorbij zien schuiven, toch weer iets aanschaffen en met meer horloges in de kist dan gepland.

De redenen zijn uitlopend.

1. vanwege mijn zoektocht naar het ideale grab 'n go horloge -> Ball, Mido, etc. Nog steeds niets bevredigends gevonden maar het volgende station wordt toch Casio Oceanus, gok ik, als er een aantal horloges uit zijn… :joy:
  2. Je moet soms toch even iets in het echt gezien en om de pols gehad hebben. Omega SMP, Longines Hydroconquest, Ball met tritumwijzers en toevallig komt dat dan ook voorbij, dus ja…

En zo blijven we een beetje aan de gang, hoewel ik wel wat voorzichtiger aan het worden ben. Er zijn inmiddels 2 vaste GS-sen die zo prima bevallen dus dat scheelt wel een beetje in de drang naar weer iets anders.

2 likes

Zeg Jaco met het aanpakken van het broodje vanmiddag heb je afstand gedaan van één van de twee.

1 like

Hij oogt ook fantastisch, onwijs veel plezier ermee! Zal wel lukken gok ik zo :stuck_out_tongue_winking_eye:

:joy: Oh, sorry Bram, ik begreep dat je met de twee overgebleven schakels van de band al klaar was…

Eh, wat ik dan toch weer vergat… @ElChueco gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik heb inderdaad ook een tijdje geleden een Astron even gepast, maar tsjongejonge wat is de afwerking inderdaad goed zeg. Nog steeds fors, maar ik vond een Astron kleiner dragen dan bijvoorbeeld een Tissot T-Touch… Dat zat hem vooral in het verschil in dikte denk ik.

2 likes

hoe werkt dat dan?

Hetzelfde als GPS gestuurd geloof ik, ze pakken de tijd via GPS signaal.

1 like

Hij bedoelt denk ik “radio” gestuurd

1 like

Zoiets😬