Die deksel is sowieso erg vreemd. Alles aan die gravure is te dik en niet scherp genoeg in vergelijking tot de andere caseback foto.
Lekker laten gaan…
Die deksel is sowieso erg vreemd. Alles aan die gravure is te dik en niet scherp genoeg in vergelijking tot de andere caseback foto.
Lekker laten gaan…
Om even terug te komen op deze pre-moon ‘meister’ speedmaster op marktplaats. Ook ik had interesse in deze klok, de prijs is inderdaad aan de hoge kant, maar ik wou hem dan ook regelen via inruil. Contact gehad met de verkoper, beweerde bij hoog en laag dat ie origineel was. (buiten dan de wijzers). In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat er uiterlijk niets aan te miszien was, wijzerplaat en binnenwerk waren correct, ook de CB kast was correct, ookal leek het niet zo op sommige foto’s. Wat mij verwonderde is dat er bij een horloge van 10k, geen omega certificaat zit. Ik vroeg hier dan ook naar. Ik kreeg als antwoord dat hij dit niet deed in verband met de prijs (100 euro!) en het tijdsverlies.
Nu is het zo dat een vriend van me connecties heeft bij het Omega museum en de archieven. Hij heeft dit uurwerk laten natrekken via de telefoon, diezelfde dag al antwoord gekregen. Conclusie is de volgende:
Wijzerplaat en binnenwerk zijn correct en geleverd aan ‘Meister’ in de 60’s. De kast daarentegen is niet de originele die geleverd werd bij dit uurwerk. Deze ‘meister’ zou een 145.012-67 HF moeten zijn en geen 105.012 CB. Samengevat het uurwerk en plaat zijn in een andere kast gestopt (een CB kast) waarschijnlijk om de waarde op te drijven. Diegene die dit gedaan heeft heeft er wel voor gezorgd dat de serienummer van het binnenwerk en de ref. van de kast, qua jaartal min of meer overeen komen.
Uiterlijk was er dus weinig te zien, en meer info kon je enkel krijgen via de archieven van Omega, bij deze dus opgelost
Hij staat nu trouwens nog steeds op marktplaats
Goed uitgezocht. Dit ruikt toch wel behoorlijk naar een poging tot oplichting.
ik heb hem geïnformeerd, ik ben benieuwd of ie z’n advertentie zal aanpassen, waarschijnlijk niet