Kenners: klopt deze speedmaster helemaal?

Ik ben aan t kijken naar een speedmaster. Nu kwam ik deze 321 tegen. Hij ziet er, vind ik zelf, minder uit dan omschreven. Band komt mij wat eigenaardig over. Wie heeft er een onderbouwde mening?

http://link.marktplaats.nl/m1063906808

Blijkt dat “meister” een juweliersketen is geweest …

Ff zoeken op google laat meer resulaten zien van een Omega speedmaster meister.
band lijkt te kloppen

Prijzig ding !

Werd mij aangeboden ,volgens mij kloppen de wijzers niet ik denk dat ze nieuwer zijn
Hij bleef volhouden dat ze origineel bij het horloge hoorde uit 1966

De wijzers zien er inderdaad wel erg nieuw uit. Op chrono24 staat ook nog een mooie 321 te koop, voor ik dacht tussen de 5-6000.

Ben geen Omega kenner maar dit klopt al niet… Tritium is “dood” na zo’n 10 tot 15 jaar…
Wijzers en plaat zijn dus aftermarket of opnieuw relumed?

1 like

Ik heb meerdere horloges uit de jaren zeventig (gehad), waarvan de lume nog enkele minuten werkte in het donker. Dus dat het na 10 a 15 jaar dood is, hoeft lang niet altijd zo te zijn.

De wijzers zien er heel nieuw uit, het lijkt me geen tritium van vijftig jaar oud. De wijzerplaat daarentegen heeft volgens mij wel oude tritium, en kan dus niet oplichten na vijftig jaar. Tritium heeft een halveringstijd van 12 jaar, dus zou nu nog 6% hebben, mits het totaal niet verbrokkeld of vergaan is zoals je zoveel ziet. Vreemd verhaal hoor. Toch ziet ie er niet onecht uit, maar ja, meister is door een beetje kunstige knutselaar er zo opgezet.

Ik had ook niet het idee dat t een fake was… (Misschien wel, maar kreeg het idee dat ie wel origineel is). Wat me allen opviel waren de wijzers en de zeer stellige tekst dat alles origineel is. Dan ga ik twijfelen. Ze zeggen altijd bij twijfel niet…

Maar ik dacht vraag t eens aan de experts! Die zitten hier voldoende.

De twijfel over de band is de enorme ruimte tussen de kast en de endlink. Heel groot gat. Zie foto 4

Die speling is niet ongebruikelijk bij holle endlinks.

Prijs is best stevig trouwens…

Wat ik vooral vreemd vind is dat de kast super strak is (nos volgens de omschrijving). De tachy insert beschadigd en de deksel ook sporen heeft :confused:

Mooi verhaal voor 12,5K

Wijzer heeft ook de rechte achterkant ipv de druppelvormige achterkant.

Klein addendum. Het is niet het tritium dat licht geeft maar het dient als powersource.

Wijzers zijn sowieso niet origineel, maar ook de pushers zijn vervangen (horen groter te zijn)

Ik vertrouw het deksel ook niet. De gravure lijkt gestanst, en het omega logo heeft niet de juiste vorm.

1 like

Ik heb er laatst eentje zien gaan voor 18000€ met stalen band.
Deze wijzers lijken me nieuw. Als u de uren indexen ziet dan ziet u
dat deze toch hun tijd hebben gehad, bij de wijzers inclusief de index wijzers
zijn nieuw. Klopt toch niet helemaal. Over de afbeeldingen van het deksel
zou ik me ook zorgen maken. Lijkt toch niet origineel.

Ik zou hem vooral lekker laten gaan.

2 likes

Dat ga ik ook vooral doen begrijp ik hieruit.

En van het betreffende heerschap krijg ik niet meer antwoord dan “alles is origineel”.

Prima… Buy the seller blijkt ook maar weer eens te kloppen.

Dank voor de adviezen

1 like

Van welk horloge is de onderste afbeelding?

Dit zegt Moonwatch Only:

Ik ben zeker geen expert maar die deksel ziet er maar raar uit

De onderste afbeelding is een willekeurige Meister op internet waar ik meer vertrouwen in heb. Zegt ook niet alles natuurlijk, maar ik vind die onderste gravure qua scherpte duidelijk meer op je MWO afbeelding lijken.