Thnx! Zal ik zeker doen!
Dank voor de tip Gerard! Ik zal het eens een keer proberen, mocht het zover zijn volgt er natuurlijk een foto.
Merci en will do 
Dank Lenno, I agree maar er zijn ook genoeg andere mooie horloges om naar uit te kijekn :)-D
Gaat zeker lukken! :#
Hi Marco! Die vouwsluiting heb ik net vanavond er af gehaald omdat in combinatie met de band en mijn pols de sluiting iets wat aan de zijkant zit wat voor een klein beetje irritatie zorgt. Dus ik ga het eerst zo eens proberen! Ik denk dat het met een ijzeren/ stalen band minder problemen op zou leveren gezien je hier aan beide kanten schakels weg kan halen :). Nog erg bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Corsten
Dank, dank! :}
Dank!:}
Dank voor de tip Arno, ook dit zal ik onderzoeken!
Opzich wel maar ik moet aansluiten bij “WilSeiko” dat het zonder de duidelijke letters Junkers nog mooier was geweest. Volgende keer maar zelf een horloge ontwikkelen? 
I fully agree! Maar beggars can’t be choosers. (tu)
Dank Harpoen!
Hi Noel,
Je hebt volkomen gelijk! Ik heb het geprobeerd en dat scheelt enorm. Zoals eerder opgemerkt ik erger mij er absoluut niet aan. Over het algemeen is er toch meer omgevingsgeluid dan de rotor kan opbrengen.
Hoe lang heeft u het horloge? Ik ben erg benieuwd hoe lang die mee gaat.
Heeft u of iemand anders op dit forum ervaring met het wegbrengen van een horloge voor periodiek onderhoudt? Geloof dat dit elke 5 jaar moet gebeuren maar het kan vast geen kwaad om dit alvast te onderzoeken. Waar kan dit voor redelijk geld (en hoeveel is dat) en wie kan in NL het beste dit doen. Ik neem aan dat er verschil zit tussen Japanse en Zwitserse uurwerken dus in dit geval specifiek voor Miyota uurwerken. 
Bij voorbaat dank,
Corsten
Kan gebeuren inderdaad. Dat het net niet lekker zit. Nu nog die goeie dunnere meshband vinden die er bij past. Ach en die hulp is waarvoor we het doen he.
Heel mooi! Een bauhaus staat hoog op mijn wishlist.
Gr. Marc
Heel mooi klokje gefeliciteerd ,en welkom hier .
Erg mooie klok! Vind dat die bruine band hem nèt nog wat aparter maakt! Proficiat en welkom op het forum
Corsten Schreef:
I fully agree! Maar beggars can’t be choosers.
(tu)
Met dit sieraad om je pols ben je alles behalve een beggar (tu)
Corsten Schreef:
Hi Noel,
Je hebt volkomen gelijk! Ik heb het geprobeerd en
dat scheelt enorm. Zoals eerder opgemerkt ik erger
mij er absoluut niet aan. Over het algemeen is er
toch meer omgevingsgeluid dan de rotor kan
opbrengen.Hoe lang heeft u het horloge? Ik ben
erg benieuwd hoe lang die mee gaat.Heeft u of iemand anders op dit forum ervaring met
het wegbrengen van een horloge voor periodiek
onderhoudt? Geloof dat dit elke 5 jaar moet
gebeuren maar het kan vast geen kwaad om dit
alvast te onderzoeken. Waar kan dit voor redelijk
geld (en hoeveel is dat) en wie kan in NL het
beste dit doen. Ik neem aan dat er verschil zit
tussen Japanse en Zwitserse uurwerken dus in dit
geval specifiek voor Miyota uurwerken.Bij voorbaat dank,
Corsten
Ik heb het horloge nu 14 maanden maar hij heeft maximaal 10 dagen om de pols gezeten, is dus nog in absolute nieuwstaat dus veel kan ik er niet over zeggen.
Wat betreft onderhoud ik zou het gewoon lekker dragen totdat hij niet meer goed loopt, het is een horloge van 399 euro en geen Zwitserse topper van een paar duizend euro dus die interval voor onderhoud eens in de 5 jaar kan je met een korrel zout nemen zelfs voor veel duurdere horloges is dat niet noodzakelijk eens in de 5 jaar.
Groeten.
Noel.
Welkom Corsten, mooi horloge en zoals je weet vind ik het een mooie band. Ik ben van jou wel wat mooiere foto’s gewend