Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Fredo, 22 jaar. Ik heb vrij weinig kennis op het gebied van horloges. Ik ben specifiek op zoek naar een mooi vintage zakhorloge. Kan iemand mij een beetje merkwijs maken. Waar zou ik op moeten letten bij een aankoop hierin. Of is er iemand die er een wil verkopen.
Een beetje meer inlichtingen zou helpen : oude, nieuwe, om te gebruiken, om de tijd te lezen, om in een kluis te houdenā¦
Er zijn spillegang die meer dan 200 jaren oud zijn en āmoderneā zakhorloge met anker en zelfs quartz, nieuwe of ook vintage. https://www.tissotwatches.com/fr-ch/shop/all-our-watches/t-pocket.html
Welkom hier. Dit forum is in ieder geval een goede plek om je kennis op het gebied van horloges flink op te vijzelen. Zakhorloges is hier niet het voornaamste onderwerp maar op het vintage gedeelte wordt er toch regelmatig en vaak zeer informatief over gepost. Ik sluit me aan bij het advies van @rien66: Koen is de man die je hebben moet als het over zakhorloges gaat. Hoop dat ie tijd heeft! Succes, en laat ons het weten als je wat (leuks) gevonden hebt.