Kennismaking + NA

Gegroet allemaal!

Mijn naam is MK ik ben 24 jaar en ben sinds kort begonnen met het uitoefenen van mijn passie voor horloges. Ik zat al paar dagen rond te kijken op het forum na aanbeveling van een goeie vriend.

Ik heb een voorkeur voor wat sportievere horloges maar ben sinds kort geïnteresseerd in complexere uurwerken. Ook ben ik erg fan van de kleinere passaten zoals de 36/37 mm horloges het trekt mij echt aan vooral omdat mijn pols maar een omtrek van 17,5 cm heeft.

Momenteel bestaat mijn collectie uit drie horloges en een zakhorloge.

Het eerste horloge heb ik gekregen op mijn 18e verjaardag en is een invicta pro diver automatic, geïnspireerd op de two tone submariner met blauwe wijzerplaat ref: 126613LB beter bekend als de “bluesy”

Het tweede horloge is de Casio 2100 serie ref: GA-B2100-1A1 beter bekend als de Casioak, deze bevat de Bluetooth functie en word opgeladen door solar. Had dit horloge gekocht voor werk aangezien het lekker licht is en een Casio is altijd wel mooi meegenomen.

Het zakhorloge kan ik helaas niet veel over kwijt ik heb het horloge van mijn opa gekregen en weet dat de buitenkant of het hoesje als het ware van zilver is, het horloge zelf Continental met swiss made erop zag ik voorbij komen op het internet maar als iemand er meer vanaf weet laat het graag weten!

Hier is ie dan mijn NA om mijn 2025 toch maar met een knal af te sluiten. Het is de Tudor Black Bay 54 met rubberen band ref: 79000N overgekocht van Een vriend die hem vers van de pers via de AD had. Het horloge is maar 3 weken oud.

De 37mm is toch echt een sweetspot voor mijn pols ik vind het zeer elegant, sportief maar ook weer klassiek aangezien de Black bay 54 zo’n rijke geschiedenis heeft.

Dank allemaal voor het lezen

115 likes

Welkom! Leuke horloges. U bent nog laat op. :partying_face:

1 like

Welkom leuke collectie,
Of al weer vroeg op… :innocent:

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom :handshake:

1 like

Welkom bij de club. Mooie Tudor!

Welkom :+1: mooie 54 heb je daar

1 like

Aangenaam kennis te maken MK en welkom!

1 like

Welkom

1 like

1 like

Van harte welkom MK :+1:

1 like

Welkom :watch:

1 like

Welkom en een mooie Tudor als NA

1 like

Welkom MK, erg mooie Tudor! Uit nieuwsgierigheid heb ik even het zakhorloge gezocht met google lens.
Kwam op dit model uit (Continental vintage Swiss pocket watch EB cal. 8503.76 movement - running | eBay) met daarin dit uurwerk: EB 8503-76 | 17jewels.info - The Movement Archive

Zegt mij vrij weinig, ik heb geen kennis op het gebied van zakhorloges, maar wellicht wel interessant voor jou :slight_smile:

2 likes

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom! En mooie NA!

1 like

:wave:

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom op HF :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom op Horlogeforum! Mooi die Tudor!

1 like