Kent er iemand dit horlogemerk?


het horloge is denk ik uit de jaren 60 (misschien begin jaren 70)
het is nog van mijn vader geweest , maar kan het hem niet meer vragen omdat hij er al meer dan 20 jaar niet meer is.
ik heb al via Google gezocht maar het merk “Monitor” niet gevonden.
Alvast bedankt

3 likes

Mikrolisk geeft de nodige hits op “monitor” maar de meeste zijn wel een stuk ouder dan dit horloge dus geen idee of de juiste erbij zit:

https://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=monitor&searchMode=exact&searchWhere=all

1 like

Ik denk jaren 50… daar doet het design in elk geval erg aan denken.

Precies wat ik ook dacht.
Misschien even open (laten) maken om te kijken wat voor uurwerkje er in zit.

het kan wel uit de jaren 50 zijn , mijn vader was van 1916 dus is het heel goed mogelijk .
hun huwelijk was in 1953 . misschien een geschenk?

Denk dat t net te vroeg is voor dat. Misschien een 5 of 2.5 jaar huwelijks geschenk?

Dit is bijv. Een Universal uit midden jaren 50 (54/55 oid)

Minder bekende merken liepen vaak wat achter op de grotere jongens.

1 like

4 likes

Mooi zo’n set.

ken deze site niet. maar had jullie forum gevonden , dus dacht ik , die mannen moeten dat weten.

1 like

Je hebt een in nog erg nette staat verkerend leuk horloge! Ook mooi dat de doos er nog bij is.
Aan de hand van her uurwerk kunnen ze je hier vaak wat meer vertellen.
Er waren ontelbaar veel horloge"merken", iedere juwelier kon er min of meer zijn eigen naam op plakken, de term plakmerken kom je hier op het forum dus veel tegen. Kijk maar eens rond. Van heel veel van die merken zelf is praktisch niks meer terug te vinden. Alleen van de grote jongens (fabrikanten) zijn hele archieven bewaard gebleven. Als je geluk hebt kom je er ooit nog eens eentje tegen en dat was het.

2 likes