Kent er iemand het merk "Chambers" ( bracelets )

Ik heb van mijn vader het uurwerk gekregen dat mijn moeder steeds droeg.
( Ze is verleden week onverwacht overleden )

Het is een eenvoudig horloge, maar de emotionele-waarde is natuurlijk onbetaalbaar.

Het merk is “Lanco” en er staat een soort rose-gouden (goldfilled ) “flex” band op.
Je weet wel, zo’n stainless-steel “rekbare” band die je ove rje pols kan schuiven".

Maar het bovenste dekplaatje van de laatste schakel is verdwenen.

Nu zou ik graag eenzelfde vintage band op de kop willen tikken om de band te herstellen.

Ik weet dat mijn kans 1 / 1 miljoen is, maar ik probeer het toch maar :wink:

Aan de binnenzijde van de band staat:

CHAMBERS
MADE IN USA
STAINLESS BACK
1/20-12 K.G.F

Gecondoleerd en sterkte! Ik hoop dat iemand je hier kan helpen met deze zoektocht.

JoMaNi

Nogmaals mijn deelneming, beste Marc.

Van dit systeem banden heb ik er verschillende van weg gegooid. Ik ga kijken of ik nog iets van losse stukjes liggen heb, je weet maar nooit.

Hallo Marc,

Met de band kan ik je niet helpen, maar ik wil je wel mijn oprechte condoleances met het plotselinge verlies van jouw moeder.
Ik wens je, jouw vader en familie veel sterkte toe.

Bedankt, vrienden, het is nog een onwezelijke tijd - mijn moeder heeft verleden dinsdag een hersenbloeding gekregen en woensdagochtend was ze er niet meer… :frowning:

Totaal onverwacht en we hebben dus ook geen afscheid kunnen nemen. Dat valt me nog het zwaarste…

Nu, ik heb begrepen dat die dames-horloges destijds meestal op een lederen bandje werden verkocht, dus deze band zal wellicht niet origineel zijn.

Volgens mij zitten er ook geen pushpins tussen de lugs; dus vaste pins - voor zover ik kan zien.

Ik zou het horloge in goede staat willen brengen en zo bewaren. Mocht ons dochtertje er later interesse voor hebben, is het voor haar.

Gecondoleerd!

Van het horloge en de band weet ik niks, maar bewaar hem goed.

Heb gezocht tussen oude banden en niets meer liggen, wel nog aanzetten maar daar ben je niets mee.
Ik was aan het denken van één schakel uit te doen en daarvan een stukje te maken maar weet niet of dit zal lukken.

gecondoleerd.

Lanco is overigens een mooi, gerommeerd merk! Een van mijn favo horloges is ook een Lanco. Meer informatie kun je hier vinden:
http://sometimeago.itsens.nl/cm_5788_langendorf_watch_company.html

met de band kan ik je niet helpen.

Freddy Schreef:

Heb gezocht tussen oude banden en niets meer
liggen, wel nog aanzetten maar daar ben je niets
mee.
Ik was aan het denken van één schakel uit te doen
en daarvan een stukje te maken maar weet niet of
dit zal lukken.

OK, bedankt voor de moeite, Freddy - ik breng ze bij gelegenheid wel es mee.

Jazzper Schreef:

gecondoleerd.

Lanco is overigens een mooi, gerommeerd merk! Een
van mijn favo horloges is ook een Lanco. Meer
informatie kun je hier vinden:
http://sometimeago.itsens.nl/cm_5788_langendorf_wa
tch_company.html

met de band kan ik je niet helpen.

Bedankt voor de link en de mooie blog ! (tu)