Kent iemand deze eterna?

Hallo kent iemand deze Eterna, en hoe kan het dat een horloge met een nieuwprijs van 3000 euro voor deze prijs verkocht wordt? Hoe zit het met de huidige waarde en de waardevastheid? Is dit een redelijke prijs? Zou dit een imitatie kunnen zijn
waar moet ik op letten?

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/214352019-eterna-matic-kontiki-diver-inruil-seiko-kinetic-chrono-mog.html?return=eJwtjmFqhDAQRu%2BysP5bNUkVjciyHmDvEHS6BmMSMiPdtuzdO2kLA3nvY%2BYjRgv9bXU9oJZNr08IJs3rsBJFXVVbiODL3aSNojOGsPSuQgvJLOAvPGQQwVdrSC48AC8rJNZZdEqUK%2B3u%2BnSjKBYcKZzVTZzVFA%2BGmsGJnHSyzSx%2FWeWFxTLnjPj9spER3xf8CyP9X%2B%2Bc3%2FyxQ7JzXn7mglb2fZPtk011ouu4d9o%2B2IAgecMWMPfLwj74YzEeY13EgDSHBcamfVP36TS8fgDFZ1RQ&thumb_click=1#photo

Groeten Franklin

Eterna Kontiki’s zijn nou geen horloges die gekopiëerd worden omdat ze zo bekend zijn, dus ik denk wel dat het origineel is. Verder betwijfel ik zeer of het ooit 3000 euro nieuw gekost heeft. Ik denk eerder max. 2000 euro. (Dit is gebaseerd op de prijs in '97 van een Kontiki Chrono, toen DM 2850)

Hier een advertentie van een jaar geleden voor eenzelfde horloge voor $775,- Let ook op de laatste foto, die is identiek. Misschien is het wel hetzelfde horloge. Dan is Euro 750 nog goed betaald.

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=49738

Franklin,

Horloge lijkt me geen imitatie.
Ik denk dat de verkoper het horloge zelf ook in een opruiming heeft gekocht want Eterna’s van 3000,- euro worden nagenoeg niet verkocht.
Reden is dat de prijs niet past bij het imago van Eterna.
Kwalitatief is het gewoon een erg goed merk maar qua imago (en dat is tegenwoordig erg belangrijk!) doet het onder voor merken als Breitling, TAG Heuer, etc.
Volgens mij zijn er ook niet erg veel verkooppunten meer van Eterna , het merk is niet erg populair.
Stel dat hij het horloge ooit eens heeft gekocht met 50% korting in een opruiming, dan is de vraagprijs redelijk verklaarbaar.
De waardevastheid is dus ook een probleem, hoewel zijn vraagprijs er voor zorgt dat je bij eventuele doorverkoop niet erg veel verlies zal maken.

Resumé : Een kwalitatief goed horloge van een degelijk Zwitsers merk, maar niet erg gewild bij de gemiddelde horlogefreak, voor een redelijke prijs.

Ik vertrouw het niet, de foto’s die er bij staan zijn vast niet van het aangeboden model, die staan namelijk ook op watchuseek: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=49738
Of hij moet dat exemplaar van watchuseek hebben gekocht.

Dat model wordt voor 775 US dollar aangeboden, dus dat verklaart mischien zijn vraagprijs. De nieuwprijs die erbij staat geloof ik niet zo, is eerder 2000 euro.

Dit model wordt al enige tijd niet meer geproduceerd, (volgens mij is hij uit 2000/01) en is een van de vele modellen van Eterna die gekopieerd worden, terwijl er niet veel exemplaren van geproduceerd werden. Witte wijzerplaat is meestal altijd minder populair dan donkere… Hij heeft er niet bij staan uit welk jaar het horloge is, wat de prijs zou kunnen verklaren. Hij heeft het horloge ook 4 keer op marktplaats staan, steeds met iets andere tekst.

Lijkt me een gevalletje van meer info vragen, komen er alleen maar meer foto’s die algemeen op het internet staan en geeft hij geen bouwjaar af of een bouwjaar dat het model niet geproduceerd werd lijkt het me steeds minder betrouwbaar worden…

Edit: zie dat arjen ook al die link geeft, was te lang bezig met typen. Maar ben het niet met arjen eens dat Eterna’s niet gekopieerd worden, juist de kontiki lijn wordt veel gekopieerd…

Hmm…
Toch heb ik niet het idee dat het een imitatie is.
Maar erg vertrouwd komt het allemaal ook niet over.

Je zou de verkoper een mailtje kunnen sturen en hem confronteren met de zaken die hier besproken zijn.

Hee jongens bedankt voor alle info, ik had al contact gehad met de huidige eigenaar en die zei dat het horloge 100% origineel was en dat ik dat kon laten checken bij elke juwelier. Voorts had ik hem ook al gewezen op de site van wachtuseek waar idd dezelfde foto’s opstaan, en hij vertelde mij dat hij deze foto’s had gebruikt omdat deze foto’s erg mooi waren maar het gaat om exact hetzelfde exemplaar. Ik had graag wiilen onderhandelen met de eerdere op dit forum iets oudere eterna contiki maar ik was helaas te laat. Nu kwam ik op chrono24 deze tegen is dat ook een goede optie omdat het hier om een limited edition gaat. Ik heb ook al contact met de verkoper en alle papieren zaten erbij.
Wacht op jullie mening…

Groeten Franky

als je hem echt mooi vind, kopen
haal dan wel alles uit de kast om hem goedkoper te krijgen :wink:

Mijn mening het ziet er leuk uit.
Maar vraag toch de kast nummer en het nummer op het factuur met naam.
Controleer het via de dailer of die niet gestolen is.

morgen kan ik er meer over vertellen. ik heb een optie op de klok, als hij eerlijk is,( er zit een garantiebon van de juwelier bij), koop ik hem morgen
voor een mooie prijs! ik laat mijn bevindingen dan zsm weten

Waarschijnlijk koop gesloten? de advertentie is nl. weggehaald. We lezen het straks waarschijnlijk.

Ik zou persoonlijk toch langs een AD naar keuze gaan. Als je op de drempel staat en hij stribbelt niet tegen, kun je hem alsnog wel geloven. Vertrouw je het niet voor 110%, loop je gewoon naar binnen.

Ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken, aangezien de advertentie gesloten is.

ik heb hem dan vandaag gekocht van de aanbieder op marktplaats. in echte nieuwstaat, geen enkel gebruiksspoor op te bekennen, werkt uiteraard perfect.inclusief de dozen, boekjes en de originele rekening van second time watches uit rheden. de vorige eigenaar heeft hem daar gekocht. op 22-9-2008, met een certificaat van echtheid en 6 maanden garantie. ook op deze factuur staat dat het volgens deze firma een nieuwwaarde heeft of had van 2800 euro. vraag me niet waar hun deze prijs vandaan halen. voor de geinteresseerden ik heb er 625 euro voor betaald, dat lijkt mij dan geen verkeerde prijs

foto’s !!!

als je mij uitegd hoe ik hier een foto bij kan krijgen?
hij is trouwens 100% identiek aan de eerder getoonde fotos, totaal hetzelfde, aleen heeft die van mij op de lunet geen krassen, dus echt ““nieuw””, om het zomaar te zeggen. mijn camera is trouwens maar 3.1 mp , daar kan ik praktisch geen enkele scherpe macro foto van maken, dus dan kan je maar beter de fotos die hier al besproken zijn goed bekijken en de aanwezige krasjes wegdenken.

daglicht en een vaste hand
de meeste camera;s hebben wel een macro functie, anders gewoon wat verder weg

in de faq staat goed uitgelegd hoe je foto’s plaatst

de foto staat als het goed is nu op marktplaats, eterna kontiki chronograph
op de forum manier krijg ik nog niet voor elkaar