Kent iemand deze gouden GP7000 met briljanten

Gelukkig is deze aankoop geen investering voor de toekomst doch uitsluitend een sieraad . Dat het flink afschrijft is dus niet relevant.

Ik heb geluk gehad dat het een incourant model is anders was ik er waarschijnlijk niet tegenaan gelopen. Naar zo’n klokje was ik al jaren op zoek maar kon geen vinden met een kleinere kast, of het moest een damesmodel zijn. Met name de lunette gezet met briljanten vind ik mooi. Ik heb wat met die stenen. Aan mijn vinger heb ik eentje van anderhalf karaat hangen en ook die kost meer dan 5 cijfers…ik weet het, niet chique om hier te vermelden maar toch, al was het alleen maar aan te geven hoe gek ik op die dingen ben.

Dus als de briljanten door de plaatselijke hoefsmid was gezet dan had ik het ook gekocht, maar dat weet ik niet zeker natuurlijk vandaar mijn post.

Ik vind zelf overigens niet dat ik er teveel voor heb betaald, maar als dat zo is, amen. Volgens een (andere) juwelier brengt het horloge, als ik het inlever als oud goud, samen met de briljanten al een bedrag van 5 cijfers op, weliswaar aan de onderkant van de range.

Hiervoor heb ik jarenlang een gouden Eterna gehad, ook een bedrag van 5 cijfers betaald….ik weet het, niet chique. OK het was dan nog in de guldentijd en ook aan de onderkant van de range. Mijn vrouw heeft er in elk geval een prachtige armband aan overgehouden met een winkelwaarde vergelijkbaar met het bedrag (dus niet de sloopwaarde van het goud) dat ik toen ervoor betaald had. Helaas geen bedrag van 5 cijfers meer. Lang leve de euro.

Dus beste forumvrienden, leuk al die reacties, maar jullie hoeven je echt geen zorgen te maken om mij. En dat van die aap en de gouden ring ken ik ook!

Inmiddels is mij wel duidelijk dat hier weinig over de oorsprong van de horloge bekend is maar reacties worden nog steeds op prijs gesteld.

Oh ja, of ik allochtoon ben? Nou ja, what’s in a name?

Even dollen: heb je ook een bijpassende tand?

Even serieus: wat reageer je leuk! Hulde.

“Dus als de briljanten door de plaatselijke hoefsmid was gezet dan had ik het ook gekocht”

Geweldige reactie.!

Groet
Herman

(p.s.: ik hou ook niet van glimmertjes…)

Vermakelijk discussie dit! Ook niet mijn ding, al had ik dat niet zo laten blijken als de TS niet ‘zo lekker gewoon’ had gereageerd op de vrij stevige commentatoren :slight_smile:

Veekeren Schreef:

Ik moet wel zeggen dat ik je nuchterheid en
relativering in wat anderen er van vinden top vind
:slight_smile:

(tu) + 1

Jij vindt hem mooi en je hebt een vraag waarop je nog geen antwoord heb gekregen. Ik weet het ook niet maar have fun van je horloge. Je moet er toch niet aan denken dat iedereen alleen Rolex mooi zou vinden? Dan stegen de prijzen nog sterker.:wink:

+1

Even een inhoudelijke reactie :wink:
Ik ben het eens met het feit dat de afwerking van de zetting, met name aan de 6 kant te wensen overlaat.
Ik denk dus dat het een aftermarket gezette bezel is.

Mag ik vragen waar je m gekocht hebt?

Op de foto is het flink vergroot en daarom lijkt het erger dan het is. Op ware grootte valt het reuze mee.

Ik heb het gekocht bij juwelier Robert Den Haag.

een stukje van de band bovenaan is wat klein, je ziet de pin zitten. Ik weet niet of de lunette aftermarket is…

ik zou eigenlijk twijfelen aan de originaliteit van het horloge… het heeft de afwerking van een trendy quartz horloge.

Hier nog even een plaatje op ongeveer ware grootte. Is wat beter te beoordelen.

Dit is een goed en leerzaam forum. Efficient bovendien.
Niet alleen wordt de maat en kwaliteit van horloges genomen, maar ook die van hun eigenaren en van de voorkeuren van die eigenaren, en zelfs van voertuigen en de opties waarmee die voertuigen geleverd kunnen worden.
Eén halen, meer dan vier betalen.

Gefeliciteerd met je aankoop. Jij bent er mee in je nopjes en dat is het allerbelangrijkste. En ik ben erg blij dat die smaken zo verschillen anders zou het een enorm saai forum worden.

Vandaag toch maar een mail naar Girard Perregaux gestuurd. Zie onderstaand bericht.

Dear Sir or Madam,

Recently i purchased a Girard Perregaux watch. On the back plate is engraved: ref GP7000 NOR 815.
It has an 18k rose gold case and bracelet. The bezel is set with 30 brilliants. The watch was sold as new old stock. The jeweler where I bought the watch is not an official Girard Perregax dealer and therefore he could not tell me much about the watch. In particular I wondered if the bezel was originally set with brilliants by Girard Perregaux or is it done afterwards. Further I hope you can tell me some more about the watch e.g. year of production and other technical details.

yours sincerely.

Zodra ik antwoord heb laat ik het jullie weten. Ik heb het idee dat het jullie het wel interessant vinden het te weten.

Ritchy Schreef:

Vandaag toch maar een mail naar Girard Perregaux
gestuurd. Zie onderstaand bericht.

Dear Sir or Madam,

Recently i purchased a Girard Perregaux watch. On
the back plate is engraved: ref GP7000 NOR 815.
It has an 18k rose gold case and bracelet. The
bezel is set with 30 brilliants. The watch was
sold as new old stock. The jeweler where I bought
the watch is not an official Girard Perregax
dealer and therefore he could not tell me much
about the watch. In particular I wondered if the
bezel was originally set with brilliants by Girard
Perregaux or is it done afterwards. Further I hope
you can tell me some more about the watch e.g.
year of production and other technical details.

yours sincerely.

Zodra ik antwoord heb laat ik het jullie weten. Ik
heb het idee dat het jullie het wel interessant
vinden het te weten.

Ben benieuwd naar hun reactie.

Ben benieuwd wat GP terugmaild.

Zoals beloofd, hier de reactie van Girard Perregaux.

Dear Mr. Oedit,

Happy New Year!
From our Manufacture we received following information:

Your watch is original, the diamonds are not.

The bezel with diamonds was part of the program range but with 42 brilliants of 2 mm

Your GP7000 No OR-815 was produced in 1989

Best regards,

Herbert Kosar
After Sales Service

Tradema GmbH
GIRARD-PERREGAUX
JEANRICHARD

Nymphenburger Str. 3a
D - 80335 München
Tel. +49/89/599 456-14
Fax +49/89/599 456-25
E-Mail: hkosar@tradema.de
http://www.girard-perregaux.com

Amtsgericht München HRB 159439
Geschäftsführer: Andrea Brunck, Massimo Macaluso,
Stefano Macaluso
P Please consider the environment before printing this email.

Inderdaad nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!
Leuk dat je je antwoord hebt gehad en dat met ons deelt.

Gr.
Han

Proficiat met je nieuwe aanwinst!

En zoals al gezegd, knap en volwassen weerwerk dat je hier biedt.

Kris

bedankt voor de update. zelf vind ik t leuker als t van t merk zelf komt. maar aan de andere kant is het ook bijzonder/apart om iets customized te hebben.

netjes dat ze t uitgezocht hebben. duurde wel langer dan ik had verwacht.