Kent iemand deze Seiko?

Ik heb een leuke Seiko gezien maar zowel de verkoper als ik weten niet wat die waard kan zijn. Er moet verder alleen een nieuwe batterij in.

Het type is een Seiko 2N 4431

Ik hoor het graag:

Dat is het serienummer.

Een nieuwe batterij is geen garantie voor werken bij zo’n horloge. Ik zou dan niet verder gaan dan 2 of 3 tientjes afhankelijk van de staat iets meer.

1 like

Ok duidelijk!

En lijkt de achterkant aan 1 zijde verbogen te zijn?

Dat is weerspiegeling, my dear Watson.

4 likes

@flowert

Zou het ja? Dus niets mee aan de hand? Ik heb de verkoper al gemaild.

Dankje

Dat bovenste vraagteken sowieso niet. Die onderste zou een kras kunnen zijn (of ook weerspiegeling)… maar het is een caseback van een horloge van een behapbaar bedrag. :man_shrugging:… geen museumstuk.

Voor de waarde maakt dat imho niet zoveel uit.

Let er op dat de band (sluiting) ook helemaal orde is.
Als dat niet zo is, kan je niet even een andere band erop zetten.

Hoi @Harpoen, ik heen net een topic geopend met een vraag over horloge bandjes.

Zou jij daar ook eens naar willen kijken?

1 like

Gelezen en ik heb daar niets meer aan toe te voegen.

Over bovenstaande Seiko met geïntegreerde band (bracelet) nog wel dit:
als de bracelet op volle lengte is, kan je deze ietsje kleiner maken door de verstelling bij de sluiting (clasp).
Je kan de band flink kleiner maker door er schakels tussenuit te nemen. Dat is meestal eenvoudig zelf te doen en soms erg lastig (is per merk en/of band verschillend).
Als de vorige eigenaar al schakels heeft verwijderd, dan moeten die losse schakels wel worden meegeleverd, anders kan je de band niet langer maken als dat voor jou nodig is. Het zoeken naar een vergelijkbare losse bracelet die wel op volle lengte is, is niet eenvoudig.

Een leren band voor bovenstaande Seiko is niet standaard verkrijgbaar en zal speciaal handgemaakt moeten worden. Door de kleine bandaanzet tussen de lugs (8-10mm? Let op: kleine pushpins nodig) zal het resultaat niet fijn zijn om te dragen want nogal instabiel/wiebelig. Mooi is het waarschijnlijk ook niet.

Ik hoop je zo weer een beetje verder op weg te hebben geholpen met de banden. :slightly_smiling_face:

1 like

Is zo’n San Martin uit het blauwe deel niets voor de TS? Die zijn nieuw, en hebben een Seiko uurwerk.