Bij zomaar wat googelen op een mogelijk vakantiehorloge kwam ik deze tegen: de Citizen Ecodrive CB0160-18A; een beetje recht-toe-recht aan horloge met ontvangst van tijdsignalen via de bekende langegolf zenders in o.a Duitsland.
Als jij het een leuk horloge vindt, is het sowieso prima, natuurlijk!
Ik heb geen ervaring met dit model. Als de radio-controledfunctie werkt op jouw vakantiebestemming(en) is dit natuurlijk best handig of in ieder geval geinig. Citizen is een prima merk en ook het feit dat dit een solar quartzhorloge is, is best prettig, op vakantie. Lekker zorgeloos.
Dat gezegd hebbende, zou ik zelf niet met een horloge met lederen band op vakantie gaan en is voor mij een goede waterdichtheid belangrijk. Dus daarom ga ik liefst met een duiker aan een rubber band op vakantie. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nou ja, misschien heb je hier iets aan. Succes met het vinden van jouw ideale vakantiehorloge!
Ik heb inmiddels begrepen dat het een zgn. JDM-model is; een horloge bestemd voor de Japan Domestic Market?
Maar om nu helemaal naar Japan op vakantie te gaan om het daar te kopen ?
Magi van Solojapan een mailtje sturen, die heeft mij al aan meerdere JDM modellen geholpen. Hij verstuurt vanuit Spanje dus de prijs die hij geeft is helder. Of je moet kijken of je deze via bv Sakura watches zelf in kunt voeren.
Mijn Junghans RC horloge is instelbaar voor ontvangst in alle gebieden met zo’n zender. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Citizen een horloge zou maken met alleen maar ontvangst in Japan. Maar ik ken de specs niet.
In ieder geval is het bekende langegolf station in Frankfurt te ontvangen in bijna heel Europa, en mocht ik ooit in Japan, China of de VS terechtkomen dan kan ik daar ook redelijk uit de voeten met het horloge.