Kent iemand deze?

Bij zomaar wat googelen op een mogelijk vakantiehorloge kwam ik deze tegen: de Citizen Ecodrive CB0160-18A; een beetje recht-toe-recht aan horloge met ontvangst van tijdsignalen via de bekende langegolf zenders in o.a Duitsland.

Heeft iemand ervaring met dat model en is het het aanschaffen waard om mee te nemen op vakantie ?

2 likes

Ik heb deze nog niet eerder gezien, vind hem wel mooi met die witte plaat en blauwe band combo.

Wat ik wel weet is dat de Radio controlled en Eco-Drive bij citizen echt top werkt.

Ik heb er 1 met die functies en je hebt er nooit omkijken naar, loopt altijd, en altijd exact op tijd.

Ik gebruik mijn Citizen altijd om me andere horloges op tijd te zetten.

2 likes

Als jij het een leuk horloge vindt, is het sowieso prima, natuurlijk!
Ik heb geen ervaring met dit model. Als de radio-controledfunctie werkt op jouw vakantiebestemming(en) is dit natuurlijk best handig of in ieder geval geinig. Citizen is een prima merk en ook het feit dat dit een solar quartzhorloge is, is best prettig, op vakantie. Lekker zorgeloos.
Dat gezegd hebbende, zou ik zelf niet met een horloge met lederen band op vakantie gaan en is voor mij een goede waterdichtheid belangrijk. Dus daarom ga ik liefst met een duiker aan een rubber band op vakantie. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nou ja, misschien heb je hier iets aan. :grin: Succes met het vinden van jouw ideale vakantiehorloge!

1 like

ook geen ervaring met dit model,
maar als citizen liefhebber vindt ik deze prachtig en zeker een +punt met het radio control :ok_hand:

1 like

Ik heb inmiddels begrepen dat het een zgn. JDM-model is; een horloge bestemd voor de Japan Domestic Market?
Maar om nu helemaal naar Japan op vakantie te gaan om het daar te kopen :rofl: :rofl:?