Kent iemand deze?

Bij zomaar wat googelen op een mogelijk vakantiehorloge kwam ik deze tegen: de Citizen Ecodrive CB0160-18A; een beetje recht-toe-recht aan horloge met ontvangst van tijdsignalen via de bekende langegolf zenders in o.a Duitsland.

Heeft iemand ervaring met dat model en is het het aanschaffen waard om mee te nemen op vakantie ?

2 likes

Ik heb deze nog niet eerder gezien, vind hem wel mooi met die witte plaat en blauwe band combo.

Wat ik wel weet is dat de Radio controlled en Eco-Drive bij citizen echt top werkt.

Ik heb er 1 met die functies en je hebt er nooit omkijken naar, loopt altijd, en altijd exact op tijd.

Ik gebruik mijn Citizen altijd om me andere horloges op tijd te zetten.

2 likes

Als jij het een leuk horloge vindt, is het sowieso prima, natuurlijk!
Ik heb geen ervaring met dit model. Als de radio-controledfunctie werkt op jouw vakantiebestemming(en) is dit natuurlijk best handig of in ieder geval geinig. Citizen is een prima merk en ook het feit dat dit een solar quartzhorloge is, is best prettig, op vakantie. Lekker zorgeloos.
Dat gezegd hebbende, zou ik zelf niet met een horloge met lederen band op vakantie gaan en is voor mij een goede waterdichtheid belangrijk. Dus daarom ga ik liefst met een duiker aan een rubber band op vakantie. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nou ja, misschien heb je hier iets aan. :grin: Succes met het vinden van jouw ideale vakantiehorloge!

1 like

ook geen ervaring met dit model,
maar als citizen liefhebber vindt ik deze prachtig en zeker een +punt met het radio control :ok_hand:

1 like

Ik heb inmiddels begrepen dat het een zgn. JDM-model is; een horloge bestemd voor de Japan Domestic Market?
Maar om nu helemaal naar Japan op vakantie te gaan om het daar te kopen :rofl: :rofl:?

Magi van Solojapan een mailtje sturen, die heeft mij al aan meerdere JDM modellen geholpen. Hij verstuurt vanuit Spanje dus de prijs die hij geeft is helder. Of je moet kijken of je deze via bv Sakura watches zelf in kunt voeren.

Succes, leuk horloge als je het mij vraagt.

1 like

Dan is er wel een kans dat het radio controlled hier in Europa niet gaat werken. Mocht dat belangrijk voor jou zijn dan daar wel even naar kijken.

Daar is wel weer een omweg voor maar dat moet je allemaal maar willen. Iets met een app dacht ik.

1 like

Mijn Junghans RC horloge is instelbaar voor ontvangst in alle gebieden met zo’n zender. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Citizen een horloge zou maken met alleen maar ontvangst in Japan. Maar ik ken de specs niet.

1 like

Dat mag maar toch doen ze het voor JDM modellen. Mijn Citizen kan alleen de toren in Duitsland ontvangen bijvoorbeeld.

2 likes

Die van mij ontvangt ook niet buiten Europa, waar de grens precies ligt weet ik dan weer niet.

Plaatje voor de sfeer

3 likes

Ongeveer 800 kilometer van de toren in Mainflingen Duitsland dacht ik.

2 likes

Inmiddels heb ik ook de gebruiksaanwijzing opgesnord (Caliber H145). Daar staat het volgende in:

In ieder geval is het bekende langegolf station in Frankfurt te ontvangen in bijna heel Europa, en mocht ik ooit in Japan, China of de VS terechtkomen dan kan ik daar ook redelijk uit de voeten met het horloge.

2 likes

Alweer volgens de H145 gebruiksaanwijzing:

1 like

Sowieso zijn Citizens lekker zorgeloos. Met of zonder Radio sync. :slight_smile:

(Ik ben 4 2e hands Citizens verder, met een zonder sync, recent en retro/vintage; tot zo ver tikken ze allemaal betrouwbaar door :+1:)

1 like