Kent iemand dit "high end" Chinese horlogemerk?

Goeie avond,

Op het Chinese Mechanical Watches forum van watchuseek laat men zich hier en daar lyrisch uit over het merk Perpetual.

Dit is blijkbaar een iets meer up market merk dat gebruik maakt van chinese uurwerken, ze inbouwt in eigen kasten en een goede eigen kwaliteitscontrole uitvoert. Ze geven bijvoorbeeld twee jaar internationale garantie. Zijn daardoor (?) ook wel 2 tot 3 keer zo duur als een Parnis bijvoorbeeld.

Zie ook
http://www.perpetual-watch.com/FAQ.html

Heeft één van de Chinese-horloge-kenners hier hands-on ervaring met dit merk ?

thx

GBW

Merk ken ik niet ,ben geen chinese horlogekenner(zit wel een grote kenner/liefhebber op dit forum)maar het uurwerk van de chronograph herken ik inmiddels wel,n.l de SeaGull ST19.
Fijn uurwerk en nauwkeurig.

gr Ron

Hoi GBW,

Ik heb geen persoonlijke ervaring met dit merk, anders dan wat ik er over gelezen heb. Ik zou het ook niet direct high-end willen noemen, wel bevinden ze zich in een duidelijk hoger segment dan veel van de ‘Ebay horloges’.

Bij Perpetual doen ze wat ik zelf graag zou willen doen: Mooie wijzerplaten maken, goede kasten gebruiken en ze onder goede omstandigheden inbouwen. Doordat ze daarnaast goede Sea-Gull uurwerken gebruiken kun je hiermee een kwaliteit bereiken waar de meeste gewone zwitserse merken zich niet voor zouden schamen.

Ik ben van plan er een keer één te kopen, maar moet voorlopig mijn budget even in de gaten houden, helaas.

Groeten,

Martin

Ken het merk niet, maar afgaand op de site en wat ik daar zie, ben ik niet zo onder de indruk. Deels kwestie van smaak natuurlijk (ontwerpen spreken mij niet zo aan) en deels omdat ik het er niet beter uit vind zien dan bijv. Parnis. Ik vind ze voor hetgeen je krijgt toch een beetje aan de prijs. Overigens, het Seagull chrono kaliber kan mij wel bekoren.

Niels