Ik ben het er mee eens dat het een goed idee is om het horloge in ere te herstellen.
Maar nu mijn nichtje het heeft, blijft het ook in de familie.

Nou… ik heb wel interesse
Ik heb je een PB gestuurd.
dixi
Ik weet niet of ik het goed doe. Ik heb een Pontiac dames horloge ooit van mijn tante gekregen. Nu laatst haalde ik het weer te voorschijn en ben wel heel benieuwd of het echt is. Er staat op de achterkant van het kastje nummers: 1193402 en eronder 53144. Het kastje is goudkleurig. Op het opwind deeltje staat Pontiac met of een sterretje of 3…
Helaas is het bandje/armband kapot en heeft een zilverkleur. Het kastje zelf is goudkleurig. Klokje doet het.
Wil graag weten van welk jaar het is en of het de moeite waard is om het te maken.
Weet helaas niet hoe ik de foto’s mee kan sturen
Dank u wel voor de uitleg. Fotos zijn helaas nog niet goed
Dag Betty
De kast van het horloge is van goud.
Of het 14 of 18 karaat is kun je zien aan de stempel binnenin als iemand het voor je open maakt.
Of de band ook van goud is weet ik niet, maar als het er zilverkleurig uitziet zal het misschien verguld zijn.
Het merk is nog met de P met lange lus geschreven daarom (en vanwege het serienummer en nog wat andere dingen) schat ik dat het van ca. 1960 tot 1965 zal zijn
Op laten knappen kan natuurlijk maar zal wel meer kosten dan het horloge waard is.
Maar ik heb me laten vertellen dat kleine dameshorloges weer helemaal en vogue worden, dus wie weer vind je het leuk om het te gaan dragen.
Als je het weg wil doen zul je er de goudwaarde voor krijgen. (2 tot 3 gram goud à 45€)
Er zijn hier op het forum diverse bekwame horlogemakers die misschien tijd hebben om het voor je op te knappen.
Als je dat laat doen, zeg dan dat ze de originele Pontiac kroon (de opwindknop) er aan moeten laten, die zijn namelijk niet meer te krijgen.
Dankje wel Maurits voor je uitleg. Met deze informatie kan ik verder.
Heel fraai!
Dank u wel
Wow wat mooi! Zelfs met een scharnier in de band
Mooi hoor
Bedankt.