Kent iemand ELKA centraal seconde chronograaf

Ik heb alleen deze foto gekregen van de verkoper, en die weet niet en durft het ook niet om de kast te openen voor een foto van de uurwerk.
heb in alle mijn beschikbare boeken gekeken maar kon niet wijs worden, wat voor kaliber het zou kunnen zijn.
Iemand een idee
Iwan
:S

zonder foto van het uurwerk zou ik de gok niet nemen, want volgens mij is het een goedkoop penanker nepchrono ding, de drukker bij 8 is de beste aanwijzing daarvoor.

Ik heb een vrijwel identiek klokje liggen, maar dan met een “emaille” wijzerplaat met 2 kleine subdials net als een echte chronograaf, kan je zo gratis van me krijgen…

Groet,
Paul

Dat waren mijn gedachten ook, nu heb jij het ook bevestigt.
Mijn dank:}

Inderdaad , “afblijven”!!!

Ik wel, maar is toch voor €237 verkocht
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130526325439&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

::o Jeeeeemig, dat ze zoveel geld waard zijn, had ik echt nooit gedacht :smiley:

Gauw mijn exemplaar uit de ouwe zooi opgegraven en een paar plaatjes geschoten:

De “monopoussoir” drukker op de unieke plek bij de acht:

Een sfeerplaatje waar de 2-tone “emaille” wijzerplaat goed uitkomt, horloge gepositioneerd op mijn “Gibson” jazzgitaar (net zo echt als het horloge een chrono is…)

Nou, wie bied er op dit zeldzame klokje, ik kan helaas het dekseltje er niet af krijgen, daar ben ik te onhandig voor… Naaahhhh, kan je niet maken toch; het uurwerk:

het is een cilinder-uurwerkje, de drukker bediend een heveltje wat direkt tegen de balans drukt, waardoor het uurwerk stopt, de kleine wijzers zitten op de wijzerplaat geplakt, de centrale chrono-sekondewijzer zit los in het holle centrumrad…
Deze horloges zijn simpelweg gemaakt om mensen te bedonderen, het ziet er echt bedriegelijk goed en oud uit, maar het is rommel, ik denk dat de koper van de Elka zich straks knap genomen voelt…

Groet,
Paul

En je had het aan mij belooft;) ooooo staat je netjes, daar gaat me winst:X
Zonder dollen, jouwe is veel leuker en als ie doet gewoon dragen:~
Groetjes Iwan

Hoi Paul,

Effe nog een keer reageren, ik moest echt om lachen om die schone scheien van toen en nu met die nep Chronografen met geplakte wijzers uit vakantielanden.
je zal ook die tijd kennen in de vorige eeuw dat de eerste echte draagbare telefoons kwamen, schoon aan de haak 3 a 4 kg zwaar. Een om beetje goede sier te kunnen maken, moest je zon nep plastiek ding hebben en bij de stoplicht net zo doen als of je belt :):)o;)

Beter een goed Seiko dan nep Rolex ( of 10x seiko dan 1x rolex:S;))

Groeten
Iwan

Paul K Schreef:

::o Jeeeeemig, dat ze zoveel geld waard zijn, had
ik echt nooit gedacht :smiley:

Gauw mijn exemplaar uit de ouwe zooi opgegraven en
een paar plaatjes geschoten:

De “monopoussoir” drukker op de unieke plek bij de
acht:

http://img.photobucket.com/albums/v629/Polleke/div
ersen/Cylinder-Chrono-002.jpg

Een sfeerplaatje waar de 2-tone "emaille"
wijzerplaat goed uitkomt, horloge gepositioneerd
op mijn “Gibson” jazzgitaar (net zo echt als het
horloge een chrono is…)

http://img.photobucket.com/albums/v629/Polleke/div
ersen/Cylinder-Chrono-001.jpg

Nou, wie bied er op dit zeldzame klokje, ik kan
helaas het dekseltje er niet af krijgen, daar ben
ik te onhandig voor… Naaahhhh, kan
je niet maken toch; het uurwerk:

http://img.photobucket.com/albums/v629/Polleke/div
ersen/Cylinder-Chrono-003.jpg

het is een cilinder-uurwerkje, de drukker bediend
een heveltje wat direkt tegen de balans drukt,
waardoor het uurwerk stopt, de kleine wijzers
zitten op de wijzerplaat geplakt, de centrale
chrono-sekondewijzer zit los in het holle
centrumrad…
Deze horloges zijn simpelweg gemaakt om mensen te
bedonderen, het ziet er echt bedriegelijk goed en
oud uit, maar het is rommel, ik denk dat de koper
van de Elka zich straks knap genomen voelt…

Groet,
Paul

LOL :smiley: :smiley:
tsja Iwan, als er een paar euro te verdienen valt, dan is vriendschap zo vergeten :smiley: :smiley:

Deze unieke nep-chrono werkt trouwens niet, ontdekte ik net, balans is kapot (d’r heeft zeker iemand eens per ongeluk op die drukker gedrukt…) ; nou heb ik waarschijnlijk wel een passend cilindertje of balans liggen, maar ik denk niet dat ik er tijd aan ga besteden, ik heb tenslotte al een ouwe chrono, sterker nog, als ik me niet vergis heb ik er wel meer als één…

:smiley:

Groet,
Paul

Toch wel een mooie klok Paul. (tu)
Een cilinderuurwerkje in een polshorloge moet je toch wel met een lampje zoeken.

Nou Paul, petje af voor zo een mooie oog strelende collectie vintage chronografen :}
Ook Minerva 13/20 tussen die schoonheden?
Groeten
Iwan

Wauw, dat lijkt mij een zeer mooie collectie vintage chronografen, zoals ook reeds kaleiwan gezegd heeft. :}

Twee exemplaren spreken mij in het bijzonder aan; mag ik zo vrij zijn om u daarover om iets meer info te vragen?

  • Bovenste rij, de eerste van links.
  • Onderste rij, de middelste.

Alvast bedankt,
Groeten,
Tim

P.S. Kaleiwan, neem mij niet kwalijk dat ik hiervoor uw thread gebruik aub.

Hoi Tim,

  • bovenste rij eerste links (die met goudkleurige kast??) is een gewone Landeron 51 chrono, wel een grote 39mm kast, messing verguld; ik weet zo even niet meer wat voor merk op de wijzerplaat staat, vind ik eigenlijk ook nooit zo belangrijk…

  • Onderste rij midden is een helemaal originele Angelus Chronodato, een “triple date” chronograaf met een kaliber 217 manufaktuur uurwerkje, ook in een vergulde kast.

@ Iwan: nee, van Minerva heb ik helaas enkel zakhorloges (chrono en gewoon), een 13/20 is moeilijk te vinden binnen mijn budget, vind je vrijwel niet als opknappertje (zo koop ik meestal mijn horloges)
Mijn kollektie “ouwe zooi” bevat verder wel de meeste bekende merken, kolomwiel chrono-uurwerkjes hebben mijn voorkeur; naast een Minerva ontbreekt ook nog een chrono met een Excelsior Park uurwerkje…

Groet,
Paul

Hoi Chris,
ja, het ziet er eigenlijk best wel netjes uit, ze hebben nogal wat werk gemaakt van het uiterlijk, de wijzerplaat mag er best wezen.
Horloges met een cilinderuurwerkje zie je inderdaad niet zo vaak, maar ik denk dat dat komt omdat ze nogal snel kapot gegaan zijn…
Om het te repareren heb ik weinig zin in, zal 'm wel even apart leggen, kan je 'm bekijken als je weer eens langskomt.

Groet,
Paul

Hoi Paul,

Zie ik daar rechts in het midden niet een mooie Kirova Strela met een 3017 liggen?
Als je daar nog eens van af wil, moet je het bijtijds zeggen, dan ga ik even sparen:D

In jouw geval is dat dubbel plezier, schappelijk/bereikbaar geprijsd en zelf opknappen ( wat meeste van ons misen en :z:z) Ik ben ook steeds meer gecharmeerd door de chronografen met een kolomwil uurwerk.
Exelzior Park, ja dat is ook zo eentje die ik leuk vind ( straks valen we beiden noch op een zelfde type vrouw, vintage horloges en jonge … ;))
Ken je dit site http://www.invenitetfecit.com/modeles/excelsior_park_jeanneret_st_imier_en.html
Aankomende zaterdag voor twee weken naar Frankrijk en kijken of we daar wat vinden op de brocantes:D
Groetjes Iwan

Paul K Schreef:

Hoi Tim,

  • bovenste rij eerste links (die met goudkleurige
    kast??) is een gewone Landeron 51 chrono, wel een
    grote 39mm kast, messing verguld; ik weet zo even
    niet meer wat voor merk op de wijzerplaat staat,
    vind ik eigenlijk ook nooit zo belangrijk…

  • Onderste rij midden is een helemaal originele
    Angelus Chronodato, een “triple date” chronograaf
    met een kaliber 217 manufaktuur uurwerkje, ook in
    een vergulde kast.

@ Iwan: nee, van Minerva heb ik helaas enkel
zakhorloges (chrono en gewoon), een 13/20 is
moeilijk te vinden binnen mijn budget, vind je
vrijwel niet als opknappertje (zo koop ik meestal
mijn horloges)
Mijn kollektie “ouwe zooi” bevat verder wel de
meeste bekende merken, kolomwiel chrono-uurwerkjes
hebben mijn voorkeur; naast een Minerva ontbreekt
ook nog een chrono met een Excelsior Park
uurwerkje…

Groet,
Paul

:smiley: :smiley: zal aan je denken als ik 'm ooit wil verkopen Tom, maar, zoals de Fransen zeggen: “Don’t hold your breath waiting…” :smiley: :smiley:

Die Kirova is trouwens geen Strela met een 3017 uurwerkje hoor, deze Rus is voorzien van een Urofa 59 flyback kaliber: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,11160,11160#msg-11160

weet je dat deze klok de enigste chrono is waar ik via diverse fora PB’s over heb gekregen met de vraag of ik 'm ooit wil verkopen??
Volgens mij is dit toch wel één van de begeerlijkste uit mijn verzameling (naast dat ding met cilinderuurwerkje natuurlijk…)

Aankomende zaterdag voor twee weken naar Frankrijk en kijken of we daar wat vinden op de brocantes

een goede vakantie toegewenst en natuurlijk: Happy Hunting! (tu)
kijk nou al reikhalzend uit naar je “nieuwe aanwinsten” post over twee weken! :smiley:

Groet,
Paul

;)Dat is goed, en heb dit voor je gevonden http://cgi.ebay.nl/Vintage-60s-EXCELSIOR-PARK-Chrono-Rose-Dial-Superb-/280690571235?pt=Wristwatches&hash=item415a7637e3#ht_4428wt_1152
Groetjes
Iwan

Btje zelfde als die schijnchrono’s , je ziet ze her en der…cimier,basic sport , zurich etc …allemaal simpel uurwerkje en neppushers .