Kent uw het "jij bent nogal handig met horloges"

hoewel ik bijna dagelijks het forum bekijk post ik helaas te weinig.
maar nu zit ik toch met een vraagje waarbij ik uw ( jullie) hulp een beetje kan gebruiken
we hebben het allemaal wel eens gehoort “jij doet toch wel eens horloges repareren”? nou die vraag kreeg ik ook en tegelijk kreeg ik deze stopwatch in mijn handen gedrukt

hij is gevallen en nu doet ie het niet meer!!
kan jij eens kijken?
nou daar gaat ie dan … eerst maar eens voorzichtig open maken daar vind ik al gelijk het eerste probleem de weizers willen er niet af!? althans niet met de gebruikelijke gereedschappen (lees kracht).het lijkt wel of de weizers ergens achter blijven hangen? ze komen een heel klein stukje en dan niet meer!
vanaf de achterkant en zijkant kon ik echter al wel het probleem ontdekken!
een tandwieltje was door de val uit de brug geschoten dacht ik maar bij nadere demontage en inspectie bleek het astapje afgebroken!

nou ben ik geen horlogemaker maar heb al wel het een en ander gerepareerd.
echter dit is wel een erg groot tandwieltje!
ook de benaming kan ik zo niet vinden!
graag zou ik willen weten waar kan ik een "bouwtekening"vinden van deze toch wel leuke stopwatch?
en waar zou ik aan onderdelen kunnen komnen ?
greets
jeroen

Ik kan je niet helpen aan een bouwtekening, maar je zou eens Ebay kunnen proberen voor de benodigde onderdeel.

Jeroen,

neem even contact op met Paul K. of Freddy van het forum. Ik vermoed dat zij je een stuk verder kunnen helpen.