Keramiek vs keramiek vs keramiek

Ik was aanvankelijk een beetje sceptisch m.b.t. breuk bij een val, maar heb nog nooit een verhaal gehoord of gelezen waarbij dit is voorgevallen.

Hier wat leuke plaatjes dan. :wink:

Maar het lijkt mij evenwel een geweldig materiaal, je moet horloges ook gewoon niet laten vallen. :innocent:

2 likes

Qua omvang, diepgang en virtuoos taalgebruik een top bijdrage. Bovendien interessant, maar dat komt ook deels door de amusante stijl. Dorfmeister zou bij wijze van spreken in staat zijn ons het water in de mond te doen lopen als hij het zou hebben over een drol.
Staat genoteerd voor de nominatie " Beste bijdrage HF 2017".

1 like

Oké ik ben weer sceptisch :grimacing:

2 likes

top artikel, dank u ! :grin:

Helemaal mee eens. Hoewel er uitzonderingen zijn die tegen de vewachting in, afhankelijk van polsvorm, verrassend goed kunnen dragen. Maar mijn Explorer en Nomos Orion bijvoorbeeld zitten gewoon lekker en leveren daardoor extra genot op.

Erg leuk stuk. Lekker in de tram gelezen vandaag. Je schrijft erg vermakelijk en inhoudelijk is het interessant. Ik heb er ook veel van geleerd. Wat mij betreft zijn meer van dit soort bijdrages zeer welkom!

Hardheid en elasticiteit lijken elkaar uit te sluiten. :slight_smile: Ik zit nog te wachten op een materiaal wat niet versplintert terwijl het toch krasvast is.

1 like

Inderdaad, de regel is hoe harder hoe brosser. En combineren met een taaie onderlaag gaat ook niet werken omdat het keramiek niet alleen harder maar ook veel stijver is en daardoor toch al gauw gewoon alle kracht opneemt. :confused:

Prachtig geschreven waarvoor dank. Ik mis een beetje een conclusie, zoiets als “de winnaar is” of zoiets, toch gebruikelijk bij een vergelijkend artikel. Snap dat het haarsplitterij is maar een beetje kritiek hoort erbij. :wink:

siliconen ? probeer het maar eens te krassen ( veer bijna altijd mee) en breken zal het ook niet (zo snel), wellicht op de hele lange termijn als het broos wordt.

een lang verhaal maar ben blij dat ik het gelezen heb. Vermakelijk geschreven, en leuk dat je 3 verder heel verschillende horloges hebt gekozen! Thnx!

Prachtig en interessant verhaal, ik heb het met aandacht gelezen.
En hier nog het zeg maar oer model van de Rado ceramica.
[URL=http://s242.photobucket.com/user/lennootje/media/P1010431.jpg.html][/URL]

22 jaar oud en nog als nieuw.

groetjes Lenno

1 like

Fantastisch leesvoer dit :+1: Bedankt hiervoor.
Mooi systeem wat de band betreft van Rolex…
Zie uit naar je volgende lap tekst :wink:
Gr.Wander

Lekker stuk tekst als ik de comments lees nog leuk geschreven ook.
Dus deze bewaar ik even voor de zondag middag :wink:

1 like

Late reactie, maar dat is omdat dit verhaal wekenlang openstond in mijn browser. Te mooi om in één keer uit te lezen, als een lekker stuk kaas waarvan je regelmatig een beetje snoept :grin:
Prachtig, bedankt voor deze bijdrage!

Mooi verhaal

Heeel leuk verhaal.