Ik heb ergens ooit eens gelezen dat de ceramische kasten van IWC nogal problematisch waren,omdat die op sommige plekken vrij dun is.
Ook maakt IWC gebruik van een stalen ‘‘binnenkast’’ met daar overheen een soort ceramische schaal.
Dit zorgde ervoor dat er een paar zwakke punten zaten waar de kast kon breken.
Mooie is dat de kasten in NL zijn geproduceerd. 
Tot nu toe moet ik wel zeggen dat je nauwelijks iets ziet hoort over gebroken kasten. Dus vermoed dat het wel mee zal vallen. Mijn oude 292,… had er destijds twee, die heeft de nieuwe eigenaar laten stuiteren op beton,… maar vermoed dat elk horloge daar moeite mee heeft.
De rechter is niet meer onder ons. De kosten waren te hoog, dus total-loss.

Moet zeggen dat ik die toch een stuk minder mooi vind. Veel te druk en heb het enkel over de kast.
Ook een goede optie, bedankt voor het advies! Weet je ook of deze langdurig mee gaan? (weinig krassen etc.)
Carbon kasten zijn vooral heel licht en supersterk,maar weer niet zo hard als ceramiek.
Krassen doet het zeker wel. (en het kost je 3 ribben en anderhalve nier om aan te schaffen)
Haha dan zie ik nog liever de gebroken keramische horloges. Maar even serieus, het lijkt wel natuursteen?
Kun je nagaan hoe lang die kaas al heeft liggen rotten.
Het is echte kaas wat ze als basis gebruikt hebben.
Ze hebben het geimpregneerd met een soort kunsthars waardoor het hard genoeg was om er een kast van te maken.
Je kan ook zoiets nemen qua kast, maar vermoed dat je meer een ‘dress’ watch zoekt. Dit ding heb ik echt vreselijk misbruikt en heeft een paar keer goed het beton gezien.
Hadden een paar onderdelen van het Amerikaanse leger niet deze Luminox horloges in gebruik?
Edit
Navy Seals dus.
On topic ; ik ben eigenlijk heel tevreden over de geharde kast en band van mijn Sinn 856 .
De kast kan eigenlijk meer hebben dan het saffierglas bij deze klok
dank voor je comment