Mijn aandacht is onlangs getrokken door keramische horloges (bandjes/kasten), ik merk dat steeds meer fabrikanten dit materiaal gebruiken zoals apple in hun nieuwe smartwatches, en veelal andere dure merken zoals Armani en GC. Ondanks dat het een vrij bros materiaal is wordt het dus wel regelmatig toegepast. Vaak betekent het kopen van een keramische variant dat de prijs zon 100EUR of meer omhoog gaat. Wat zijn jullie ervaringen met deze horloges en wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een metalen? Ik zeg maar eens wat: Zou er een manier mogelijk zijn om ze valbestendiger te maken en zou ik het dan wel moeten kopen?
Keramisch is idd een stuk harder en heb er zelf twee. Erg tevreden over en je ziet er niks op,… blijven als nieuw. Zijn natuurlijk wel dusdanig hard dat het ook breekbaarder is. Toch kunnen ze aardig tegen een stootje, maar een stootje op de juiste plek en dan doet het pijn.
Zirconium heb ik over gelezen, ze gaan zelfs zo ver dat ze de poriën van het keramiek vullen met goud. zodat het niet alleen mooier maar ook weerbaarder wordt tegen stoten.