Keramische horloges

Hallo allemaal,

Al jaren tevreden met dit model, het blinkt uit in zijn eenvoudigheid. Er zitten alleen wel aardig wat krassen op de behuizing.

Mijn aandacht is onlangs getrokken door keramische horloges (bandjes/kasten), ik merk dat steeds meer fabrikanten dit materiaal gebruiken zoals apple in hun nieuwe smartwatches, en veelal andere dure merken zoals Armani en GC. Ondanks dat het een vrij bros materiaal is wordt het dus wel regelmatig toegepast. Vaak betekent het kopen van een keramische variant dat de prijs zon 100EUR of meer omhoog gaat. Wat zijn jullie ervaringen met deze horloges en wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een metalen? Ik zeg maar eens wat: Zou er een manier mogelijk zijn om ze valbestendiger te maken en zou ik het dan wel moeten kopen?

1 like

Keramisch is idd een stuk harder en heb er zelf twee. Erg tevreden over en je ziet er niks op,… blijven als nieuw. Zijn natuurlijk wel dusdanig hard dat het ook breekbaarder is. Toch kunnen ze aardig tegen een stootje, maar een stootje op de juiste plek en dan doet het pijn.

3 likes

Hardere metalen zou ook een oplossingen kunnen zijn zoals tungsten of 904l staal zoals Rolex gebruikt

1 like

Welkom op het forum, lees deze link even: http://www.ablogtowatch.com/watch-case-materials-explained-ceramic/

Neen en neen. Koop titanium als alternatief.

1 like

Nog zo’n horrorfoto ter ondersteuning.

Ik vind het zelf maar niks!

2 likes

Dit is het enige nadeel t.o staal.

.
.
.
.
.
.
.

Ook bij Rolex gaat er wel eens wat fout :smile:

13 likes

Snap ik met drie poten over. :wink:

2 likes

Edit…ik was weer traaaaag…of jullie zo snel?
:smile:

3 likes

Ben niet zo snel, dus,…

2 likes

Ik denk dat we dit even in het midden laten mr. Martin

3 likes

Echt, moet jij mr. Martin zeggen. Ik mag al gewoon Aston zeggen. :smile:

3 likes

Ik ben nog geen jaar lid. Mijn strepen moet ik nog verdienen :cold_sweat:

3 likes

Jij hebt dan ook een speciaal plekje in mijn…eh …hard spul dat zirconium.:smile:

2 likes

:blush:
Oh, enne on-topic.

@TS: Hier nog een link voor je: http://www.ablogtowatch.com/watch-case-materials-explained-ceramic/

1 like

Jij heb je strepen al lang en breed verdiend vriend. :+1: :smile:

2 likes

Nu maar hopen dat @anon50762135EV dit topic niet ziet,… wordt zijn post weer dicht gevlagd.

3 likes

@anon50762135EV kom er maar in met je vieze plaatjes.

Serieuze vraag, zou het goedkoper zijn om keramische kasten te produceren of duurder?

1 like

Zirconium heb ik over gelezen, ze gaan zelfs zo ver dat ze de poriën van het keramiek vullen met goud. zodat het niet alleen mooier maar ook weerbaarder wordt tegen stoten.

Vermoed duurder.
Mijn 317 heb ik heel lang op moeten wachten. Reden was dat ze het gat voor de chrono pusher niet voor elkaar kregen.

2 likes

Ik heb net het artikel van je link gelezen. Natuurlijk pas nadat ik de vraag stelde… :relieved:

Ik denk ook duurder, aangezien er veel meer stappen in het proces zitten.

Hoelang heb je op je Panerai mogen wachten? En zeiden ze zelf dat ze het niet voor elkaar kregen? Dat is best wel open.

1 like