(kerst) feest horloge

ik denk dat Hubert het horloge van Thomas Ninchritz bedoelt, een omgekeerde Unitas 6498 en een miniwijzerplaatje, de Vice Versa:

deze vind ik best wel heel erg fraai, het idee van de omgekeerde Pellikaan toch ietsje minder…

Groet,
Paul

Deze kende ik nog niet, bedankt Paul.
Ook fraai, hoewel ik de Glashutte toch wel een stuk fraaier afgewerkt vindt. Maar dat zal ook wel in het prijsverschil tot uiting komen.

Groeten,

Martin

Beste Hubert,

Ik ben erg gecharmeerd van je horloges, maar deze kan mij helaas niet bekoren.

Groeten

blerpa Schreef:

Bij wijze van experiment ben ik een (kerst) feest
horloge aan het in elkaar zetten. Aan de voorkant
zie je het uurwerk (6498 soignee), en niet de
tijd. Bij een feest is de tijd namelijk niet van
belang. En als het dat wel is het geen goed feest,
zie voor uitleg het blauwe boekje.

Als je stieken naar de achterkant kijkt zie je
daar wel de tijd.

Vind iemand dit leuk, of het het gewoon onzin?

Groeten Hubert Pellikaan

Precies!

Dat is ja andere koek, Thomas Nichritz was het. Zeer fraai, ook serieuze klus, alles naar achter halen; wel mooi. Als feesthorloge strijdig met blauwe boekje, maar ja, je kunt ook deze andersom dragen denk ik. Groeten Hubert

Ik sla deze even over Hubert, ik vind het te gezocht. Apart, maar niet bijzonder als je het mij vraagt.

Nee ook niet mijn ding.

Gewoon wijzerplaat aan de bovenkant houden.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Nee, zoals ie nu is, vind ik het ook niet bijzonder genoeg. Maar ik vind het idee nog steeds leuk. Dat van 't huwelijk deed me ook aan een dubbelzijdig horloge denken. Hier ga ik na m’n Phantom Black Ops verder in duiken. Voor mij moet de kast wel aan beide zijden draagbaar zijn. Over de band ben ik nog niet uit of die dubbelzijdig draagbaar moet zijn. Misschien wat lastig met de gesp. En helemaal met de sluiting van een metalenband.

Van de Phantom heb ik ook al meerdere versies in gedachten. Van de Parties-watch zat ik ook te denken aan verschillende thema’s, een flieger, duiker, military, racer en natuurlijk dress.
Ik had al een paar uurwerken in gedachte: Een skeletonized Seagull 3600 voor een dress watch.

Afhankelijk van de beschikbare kasten, zou ik ook een goudkleurige versie kunnen gebruiken.

Deze voor een military of duiker:

En voor een sports/racer een mooie chrono:

Een automaat lijkt me ook leuk

Aan uurwerken heb ik geen gebrek, buckle en band gaan ook wel… alleen die kast heh…:S

tsja Hubert, je kan de Vice Versa natuurlijk omkeren, maar dan kijk je dus tegen… de voorkant aan! Terug bij af! :wink:

Het ultieme feest"horloge" is volgens mij wel deze:

de Sculptura tourbillon van Beat Haldiman, helemaal geen wijzers of tijdsaanduiding, zoiets kost wel een paar stuivers, je kan natuurlijk ook proberen om een Unitas om te bouwen…

Zonder horloge naar het kerstfeest is zeker geen optie? :smiley: :smiley:

Groet,
Paul

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Faceless watch

:wink:

lance_explorer Schreef:

Faceless watch :wink:

Die vind ik wel leuk, kan je die hier ergens kopen?